Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øreeksem,efter operation af nye trommehinder

Jeg har en 10 årig,der har øreeksem,der ikke skyldes infektion eller andet ubehag udover eftervirkninger efter gazebind,der har siddet i øregangene efter operation af nye trommehinder.Hvad kan man give af harmløs evt. naturmedicin hvis man ønsker at undgå kenalog eller ciloxan til sit barn.Det første præperat giver almindeligvis en brændende fornemmelse og den sidste gives mod infektion - hvilket mit barn ikke har!
Den desperate far
Med venlig hilsen

patient08

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er så modbydeligt at have øreeksem, så jeg ville bruge noget der fjerner det og ikke begynde at afprøve forskellige naturmidler.
    Hvad ved man om , hvad de kan gøre.
    Jeg ville bestemt bruge det lægen anbefaler. De midler, du nævner, mener jeg ikke gør skade for kortvarigt brug. Jeg kan love dig for, man kan blive desperat af øreeksem.
    Skynd dig at hjælpe dit barn.

    Jeg har lige læst på google, at hydrokotison 1 % skulle være godt. Men lyt til lægen.
    Venlig hilsen

    Jeg vil da lige tilføje, jeg selv flere gange er blevet behandlet med noget lignende. Der er ikke sket nogen skade. Overhovedet ikke, tværtimod.
    Brændende fornemmelse, skriver du, det jeg har fået gav ikke noget ubehag, så din søn/datter må da kunne få noget hos lægen, som ikke giver ubehag, men hjælper.
    Du skriver, du er desperat, hvordan tror du din søn/datter har det. Jeg føler med barnet. Lyt nu til lægen for barnets skyld.
    Jeg skriver igen, for jeg er bange på din søns/datters vegne. Nyopereret og så begynde med naturmidler !! Harmløse skriver du, hvem kan give dig den garanti.
    Lyt nu til lægen.
  • Indstillinger
    Jeg er ked af, du ikke skriver hvordan det er gået.
    Jeg ville da gerne vide om du lyttede eller du var ligeglad med hvad jeg skrev.
    Jeg har fantasi. Jeg ser for mig dit stakkels barn med den skrækkelige kløen/irritation i ørerne.
    Jeg har jo selv prøvet det.
  • Indstillinger
    Hej brugere af netdoktor.

    Nej, jeg er naturligvis ikke en uansvarlig far. Blot har jeg også andet at passe udover en dreng med dårlig hørelse. Jeg valgte at gå til en god ørelæge og min søn fik smurt salve med cortison i øregangene for at afhjælpe øreeksemen. Vi fik også i den forbindelse at vide, at det andet der var blevet givet til vores søn var tortur. Så jeg er glad for at jeg lod min tvivl komme min søn til gode.
    Eksperter er også mennesker, og min søn er min - for resten af livet...De kan jo også tage fejl- så bemærknngen om "at lytte til lægen" er temmelig malplaceret i denne forbindelse. Jeg tror ikke at der er nogen forældre der leger med deres børns helbred eller smertetærskelHar jeg ret?
    Mvh En tilfreds far - trods en for dygtig ørekirugs manglende oplysning
  • Indstillinger
    Jeg tror du har misforstået mig lidt eller meget.

    Jeg skriver jo også, jeg har fået noget hos lægen, som ikke generede eller gjorde ondt, men hjalp. !!!!!!

    Lægen er vel til at tale med. !!!!!
    Jeg tror du misforstod, da jeg skrev "lytte" til lægen.
    Det er da klart, jeg mener man bør henvende sig til lægen. Det troede jeg var til at forstå.
    Men naturligvis, det kan alle måske ikke forstå. Så det undskylder jeg. Der skulle have stået, henvendelse til lægen i stedet.
    Der er ikke noget malplaceret i at lytte/tale med lægen, fremfor at hælde naturmidler i ørerne på barnet.
    Din bemærkning er derimod malplaceret.
    Jeg har ikke udtalt noget om , at du skulle være uansvarlig.
    Men jeg var noget forskrækket over, at nogen kunne tænke på at bruge naturmidler til nyoperede ører.


    Men du må undskylde, jeg overhovedet gav et svar,
    og tillod mig at have medfølelse med din søn.
  • Indstillinger
    Hejsa
    Jeg led selv af svær øreeksem i øregangen da jeg var yngre, og har været igennem alle de behandlinger der kan gives, så tro mig, jeg føler din frustration og din søns.
    Jeg er så heldig at min mor arbejder i et firma hvor de producerer produkter med noget der hedder shea-olie. Det er et rent naturprodukt med videnskabeligt bevist effekt på mange former for betændelse og eksem, alt fra forkølelsessår, psoreasis og tilmed ledegigt. Jeg har smurt mig med en creme med et meget højt indhold af det, med fantastiske resultater. Siden jeg var 14 har der intet været.
    Jeg ved ikke om det er noget man umiddelbart kan skaffe, jeg ved ikke om læger endnu bruger det i praksis, men hvis du kan skaffe det er det fantastisk effektivt :)
  • Indstillinger
    hej hvad er det for en crem med shea olie er det den fra ldb
Log in eller Registrér for at kommentere.