Hjem Øre, næse og hals Hørenedsættelse og tinnitus

tinnitus

hej.

er der nogen herinde der har nogen gode råd imod tinnitus, jeg lider af en voldsom en , som jeg har fået af antidepressiv medicin, har skiftet medicin i håb om at det hjalp men desværre ikke, har hørt noget om at man kan få et høreapparat som sender små modlyde, er der nogen der har erfaring med det.
ha en god dag.
julius2

Kommentarer

  • Bedre sent end aldrig.
    Min tinnitus blev fjernet helt ved hjælp af zoneterapi.
    Jeg ved det lyder mærkeligt, jeg tror det dårligt nok selv, men den er væk.
    Så måske du kan få hjælp hos en dygtig akupunktør eller zoneterapeut.
    Jeg fik kun ganske få behandlinger. Allerede den første gang forsvandt tinnitus nogle få timer.
    Jeg ved, det er noget vanskeligt noget og der er ingen garanti.
    Men min forsvandt. Heldigvis, for det var til at blive skør af, at høre på den hyletone.
    Den zoneterapeut, jeg fik hjælp af, er desværre pensioneret og er stoppet.
    Jeg skriver det, fordi jeg før har fortalt om det og er blevet spurgt om adressen.
  • Jeg kender én, som har tinnitus, og for ham hjælper det at have baggrundsmusik. Det fjerner ikke lyden, men virker som en "mod"lyd, så man ikke tænker så meget over det. Håber det virker for dig også.
  • Hej Bimmer. Jeg vil andbefale dig at klikke ind på www.MTF.dk da dette forum er stoppet til randen med folk der har erfaringer med tinnitus.
  • Kan selv oplyse, at jeg selv har haft glæde af www.handiweb.dk.
  • Hejsa,

    jeg ville helt klart gå til en audiolog.
    De sidder i komunalt regi på hørecentrene, og har den nyeste viden om tinnitus, og lidt mere tid en ørelægerne.

    Min egen erfaring med tinnitus (også pga. antidepressiv medicin) er, at baggrundsmusik virker, og som en audiologistuderende fortalte mig, så er tinnitus i høj grad noget, som hjernen finder på, og man kan i derfor i nogen grad abstrahere fra det. Det hjælper rigtig meget, at acceptere, at det er der. I dit tilfælde, skal du regne med, at det går væk, når du stopper i behandling med din antidepressiva. Det er kun den gamle slags antidepressiv, som man talte om, kunne give varig tinnitus. Den nyeste medicin skulle kunne give en tinnitus, som forsvinder et stykke tid efter behandlingen ophører. Men dette forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det ikke er forsvundet ved skift af medicin.

    Men jeg tror, at accept er rigtig vigtigt, og så synes jeg også, at zoneterapi lyder som en rigtig godt bud på noget, der kunne hjælpe.

    Mvh. Oktober
  • Kan I fortælle hvad det var for noget anti depressivt medicin og hvor meget I tog før I fik tinnitus. Hvilken slags tinnitus har I.
  • Jeg fik det, da jeg startede på Citalopram. Siden har jeg prøvet cipralex, cymbalta og en mere, hvor tinnutussen er på samme niveau.

    Min tinnitus viser sig kun, når der er stille omkring mig og så er det en hyletone, som er tydeligst på det ene øre
Log in eller Registrér for at kommentere.