Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Baker cyste

Redigeret 1 september, 2010, 08:37 i Fod- og knæskader
Jeg har læst Netdoktor's indlæg om Baker Cyste, men savner lidt afklaring omkring hvad muligheder, prognose og komplikationer er ved en bristet Baker Cyste.

Jeg fik aktuelt en skade i mit ben ved knæet i søndags, og troede der var tale om en fiberskade, men kunne dog godt mærke, at det ikke var som tidligere fiberskader.
Da jeg ikke kunne støtte på benet 5 timer efter skaden, hvor jeg havde kølet, eleveret og komprimeret, så ringede jeg til vagtlægen. Han valgte at komme på besøg, og talte om dybe vener, hvilket jeg ikke forstod meget af, men han lavede en henvisning, så jeg kom i røntgen og til Orthopæd Kirurg dagen efter.
Her fik jeg beskeden, at der var tale om en bristet Baker Cyste, og man kunne ikke afvise, at der havde været en blodprop, og en mindre fiberskade.

Nu har jeg været vandret med køling 30 min ad gangen i 3 dage, men ingen bedring overhovedet.

Hjælp venligst med mere info.

Tilføjelse:

Gerne alt fra erfaringer, prognose, tidhorisont.....bare mere information, da jeg er ved at blive vanvittig af at finde bedring...mu 1½ uge efter kan jeg med nød og næppe gå uden krykstokke, og lægerne siger bare tiden vil vise...bla bla.

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Desværre ikke noget svar, men en tilslutning til spørgsmålet. Jeg har lige fået konstateret en sprunget Baker Cyste. Jeg kan læse mig til at det er ret sjældent og ret smertefuldt og at der kan gå op til flere måneder før det fortager sig. Jeg humber rundt, nogle gange med krykker og nogle gange uden. Lægen på hospitalet sagde at jeg bare skulle komme i gang. Lave strækøvelser masserer med en kagerulle selv om det gør ondt. Så nu prøver jeg at gå på arbejde i morgen. Jeg ville ønske at jeg kunne høre om flere erfaringer.
    Vh Dorte
Log in eller Registrér for at kommentere.