Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

God søvn forlænger livet

Kære debattører

Har I mon læst denne nyhed fra sidste uge, som viser, at mangel på søvn kan svække immunforsvaret og lede til større modtagelighed overfor forskellige sygdomme?

Læs nyheden her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=9&Y=2008

Med venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er bekendt med den viden og desværre betvivler jeg ikke, at en god sund søvn forlænger livet.

    Nu er det flere år siden, jeg selv har fået mere end 3 - 4 timers søvn pr nat, så min rest-levetid må være ultra kort.

    Den sidste sætning, er absolut ikke en vittighed, men jeg kan hverken sove eller slappe af.

    Tidvis høre man om mennesker, der af andre årsager, holdes i en let narkose en kortere ellere længere periode.

    Har ligefrem haft den halv-idiotiske tanke, at var det mulig for mig, ville jeg med glæde modtage et par døgns kunstig søvn under opsyn i hospitalssystemet.

    Tror reelt på, at min krop ville have rigtig godt af det og nej, - det er ikke en spøg fra min side.

    Mvh Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Det lyder da forfærdeligt ikke at kunne sove mere.
    Har du overvejet at prøve f.eks. hypnose. Det er en fantastisk måde til at få mere ro i både krop og sind.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Nej - det har jeg ikke lige overvejet Helene. - Vil da ikke afvise en sådan behandling, men må sige det er et broget marked, som jeg har svært ved at overskue.

    Alene i vores lokale avis - er der flere der reklamerer med at kunne meste hypnose.

    Må sige jeg er lidt skeptisk.

    Hvordan er det muligt, på forhånd at vide, - hvem der er "rigtige" hypnotisører. - Synes det er svært at vide...

    Takker alligevel for dit forslag.

    Mange hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Du har så absolut ret i, at det er et broget marked og der er god grund til at være skeptisk.
    Da jeg i sin tid skulle finde en hypnotisør eller hypnoterapeut, gik jeg på nettet og søgte. Fandt en masse hjemmesider hvor jeg så i ro og mag kunne studere de forskelliges kompetencer og uddannelser.
    Hvis du går efter én, der også har en psykologisk uddannelse af en slags samt f.eks. også er NLP terapeut (det er mange hypnoterapeuter), så er det ialtfald ikke én, der kun har et kort kursus bag sig.

    Hvis du bor i Københavnsområdet, så kan jeg bestemt anbefale den hypnoterapeut, jeg har gået hos. I fald det skulle have din interesse nu eller senere kan du bare sende mig en mail. Min mailadresse står under min profil.

    Jeg har selv gået i hypnoterapi i 4 år, har været i hypnose omkring 100 gange, så for mig er der ikke noget 'hokus pokus' forbundet med den behandlingsmetode. Jeg har haft utroligt stort udbytte af den.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Det lyder godt - hver ord du skriver, Helene, men jeg kan ikke se, hvordan der skulle blive råd til de behandlinger.

    Det lyder dyrt.....

    Undskyld, det varede så længe inden jeg reagerede på dit svar til mig, men til tider ser det ud somom debatterne er gået helt istå og så kan jeg åbenbart overse noget, der er skrevet til mig.

    Mange hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Jeg havde også overset dit svar her af samme grund :-)

    Det er rigtigt, terapi er dyrt og simpelthen ikke altid økonomisk muligt. Men hvis det engang bliver muligt, kan det da være, så kender du jo ialtfald muligheden nu.
    Fordelen ved hypnose er, at det virker hurtigt og sjældent kræver så mange behandlinger, hvilket så gør det til en 'billig' behandlingsform i forhold til så mange andre.

    Min terapeut har på sin hjemmeside en lydfil, som man gratis kan downloade, så du kan få en fornemmelse af, om hypnose overhovedet ville være noget for dig. Hvis du vil have internetadressen, kan du bare sende mig en mail.
    Han sælger også nogle CD'er, der er virkeligt gode at falde i søvn til.
    Jeg så også i et andet svar, at der er én, der nævner en internetadresse, hvor hun har købt en hypnose CD. Så der er da også et par muligheder.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har problemer med stoppet næse, når jeg skal sove, og jeg føler mig ikke udhvilet om morgnen. Jeg er ikke forkølet, men så snart jeg lægger mig ned, begynder min næse at tilstoppe - i sær det højre.. jeg plejer at bruge næsespray og det hjælper, men jeg tror ikke det er så sundt at bruge det hver nat i det lange løb. Hvad kan det være? Og hvad kan jeg gøre ved det?
    Håber I kan hjælpe mig..
  • Indstillinger
    Jeg har også det samme problem som Laura...har prøvet mange ting men hjælp ikke på mig.. mit sidste håb er en ny slags sovepiller som kommer på markedet i 2012 .. jeg har læst om pillerne her http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1941

    mvh

    Erkan
Log in eller Registrér for at kommentere.