Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

D-vitamin sundere end hidtil troet

Redigeret 23 oktober, 2008, 11:14 i Vitaminer og mineraler
Kære debattører

Har I mon set denne nyhed fra i fredags om, at det viser sig, at d-vitaminer kan forebygge sygdomme som forskellige typer af kræft, hjertekarsygdomme, infektioner og neurologiske sygdomme?

Læs nyheden her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=9&Y=2008

Med venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har i maj fået konstateret prostatakræft ( Casodex®-behandling ) og sandsynligvis haft alvorlig D-vitamin mangel i flere år, men det er først blevet konstateret idag under konsultation hos fysiurg ( blodprøver vedr. hævet knæ ). Han anbefalede kosttilskud "Kolos" 1 tabl. 3 x dgl., hvilket iflg. emballagen er 1800% ( !! ) af anbefalet daglig dosis.
    Kan det være rigtigt ? Er der andre erfaringer eller råd at hente hos net-doktorer eller -patienter ??
  • Indstillinger
    Hej Skilpadde

    Jeg tager selv D vitaminer i vinterhalvåret p.g.a. for lidt sollys. De piller jeg tager indehilder 25 mikrogram, hvilket svarer til 500%, så hvis du får 1800 % daglig svarer det til mellem 75 og 100 mikrogram dagligt, og det er jo ikke så volsomt mere end EU-sundhedsorganet anbefaler til raske mennesker (50 mikrogram) Så i dit tilfælde hvor det skal ingå i en behandling over en aftalt tidsperiode, er det jo ikke så volsomt en dosis alligevel.

    Venlig hilsen Dynamitten
Log in eller Registrér for at kommentere.