Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Plaster

Redigeret 10 september, 2008, 15:04 i Endometriose
Hej

Jeg har idag været ved læge for at få noget andet smertestillende. Jeg bliver så ør i hovedet af det jeg tager nu.

Jeg har fået noget plaster - depot - som virker i 7 dage. Er der nogle af jer, der har erfaringer med det?

GitteB

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg fik en gang smerteplaster ordineret, der skulle skiftes en gang om ugen. Lige nu kan jeg ikke huske hvad det hed.., men det var et morfinpræparat. Jeg lærte aldrig at forlige mig med det, fordi der var problemer med at finde den rette dosering og fordi, plasteret faldt af, hvis jeg svedte, og det gjorde jeg meget pga noget anti-depressiv medicin, jeg fik på det tidspunkt.

    Men jeg har en veninde der har smerteplaster pga gigt, og hun er meget glad for det. Det afgiver jo kontinuerligt, så man konstant har en vis mængde smertestillende i blodet.

    Du må da meget gerne skrive herinde, hvordan det går med det! Og hvis du skriver navnet på præparatet kan jeg nok huske om det var det, jeg også fik.
  • Indstillinger
    Og så kom jeg lige i tanke om, at det hed Norspan det plaster jeg fik.
  • Indstillinger
    Det hedder mit plaster også.

    Jeg skal nok skrive om mine erfaringer. Jeg tog det på mandag eftermiddag, så jeg har endnu ikke fuld effekt af plasteret. Jeg har dog fået hovedpine...men håber at det går over igen.

    Vil virkelig gerne have at det fungerer. Tror ikke jeg vil føle mig så syg, hvis jeg ikke skal spise så mange piller.

    GitteB
Log in eller Registrér for at kommentere.