Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sovende fingre under sex???

Redigeret 8 februar, 2009, 15:26 i Kvindelige sexproblemer
Nu bliver jeg nødtil at høre om jeg er den eneste.

jeg har nogle gange under sex haft fornemmelsen af at mine fingre og ansigt sover, det lyder meget mærkeligt, og jeg vil gerne vide om jeg er den eneste der har prøvet det?
en gang var det så slemt at jeg ikke kunne rette mine fingre ud. er det normalt?????

håber virkelig på svar!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    det har jeg aldrig prøvet, men det kunne da godt lyde som om, det var noget med blodtilstrømmelsen..
  • Indstillinger
    Eller nerver??

    har aldrig prøvet det før og aldrig hørt om det før...
  • Indstillinger
    Hvor er det skønt, at jeg ikke er den eneste!! Jeg har også oplevet det flere gange og undrer mig også meget over, hvorfor det sker.. Sidst blev det så grelt med ansigtet, at jeg måtte stoppe sexen.
  • Indstillinger
    Hey (: - Ja, jeg siger det samme: "Rart, jeg ikke er den eneste" :) - Jeg har oplevet det to gange, dog da jeg fik et blowjob.. Jeg har også undret mig stærkt, og jeg er ked af at fortælle dig, at jeg heller ikke ved noget som helst om det - beklager :b
  • Indstillinger
    Hej derude. Nu skal jeg opklare mysteriet for jer. Det I beskriver er ikke spor farligt..
    Det der sker når fingerene og nogle gange området omkring mund og næse nærmest sover er fordi man hyperventilerer.
    Det betyder, at man trækker vejret så hurtigt og overfladisk, at man nærmest lufter kulilten ud, så der kommer for meget ilt i blodet. Det giver sovende fingre, så de kan blive helt krumme, og følelsesløshed omkring munden.
    Man ser det samme fænomen hos fødende kvinder, som trækker vejret alt for hurtigt under veerne.
    Man kan få det til at gå væk ved at holde hænderne som en skål foran næse og mund, og trække vejret langsom og roligt ind og ud i hænderne, så det er den samme luft der trækkes ind og ud nogle gange. På den måde normaliseres forholdet mellem ilt og kulilte i blodet.
    Man kan også under selve sexen prøve at holde en roligere vejrtrækning, så opstår problemet ikke...
    God fornøjelse til alle
    Anette
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet det samme - det er følelse dog bar som om mine tænder "kilder" eller mit tandkød "sover", det er en super dejli og underlig fornemmelse. Men har det så intet at gøre med at man har fået en orgasme, eller er det bar fordi man trækker sig vejr super hurtigt?
Log in eller Registrér for at kommentere.