Hormoner går amok!
Hej
Jeg har det kæmpe problem at hver måned når jeg har menses går mine hormoner fuldstændig amok... Jeg bliver ked af det, og græder meget de dage, går rundt med en dårlig følelse i kroppen og det er kun de psykiske ting, smerter kommer ved siden af.
Det er et meget stort problem for mig og det kan nemt vare i over en uge, hvor jeg er helt nede. I forvejen døjer jeg så med depression og angst, hvilket bare gør det hele meget værre.. men vilde hormoner under menses har jeg altid haft.
Derfor er jeg blevet anbefalet af lægen, kun at menstrauere hver trejde måned. Men derfor er det nu et problem alligevel.
Nogen der har det på samme måde.. eventuelle ideer til behandling?
Jeg har det kæmpe problem at hver måned når jeg har menses går mine hormoner fuldstændig amok... Jeg bliver ked af det, og græder meget de dage, går rundt med en dårlig følelse i kroppen og det er kun de psykiske ting, smerter kommer ved siden af.
Det er et meget stort problem for mig og det kan nemt vare i over en uge, hvor jeg er helt nede. I forvejen døjer jeg så med depression og angst, hvilket bare gør det hele meget værre.. men vilde hormoner under menses har jeg altid haft.
Derfor er jeg blevet anbefalet af lægen, kun at menstrauere hver trejde måned. Men derfor er det nu et problem alligevel.
Nogen der har det på samme måde.. eventuelle ideer til behandling?
Kommentarer
Der er kommet en ny p-pille, Yaz, som bruges i USA som behandling mod PMDD (svær PMS)
Pga af en despression forbundet med angst, for jeg medicin som hedder lamotrigin, og der har dæmpet ming humørsvingninger, rigtig meget, det er faktisk en medicin type som normalt bliver brugt til epilepsi.
Måske skulle i se om i kan få jeres læge til at prøve det ? Det skader ikke, og jeg fortryder så absolut ikke, jeg har igen fået et liv uden den vilde rutschebane tur i løbet af en periode.
held og lykke, giv ikke op,