Lavt stofskifte og motion
Erfaring med for lavt stofskifte og motion.
Har nogen erfaring med løb, udholdenhed, tempo og dosering af Eltroxin - evt. erfaring med løb før og efter for lavt stofskifte.
Har nogen erfaring med løb, udholdenhed, tempo og dosering af Eltroxin - evt. erfaring med løb før og efter for lavt stofskifte.
Kommentarer
Mærkeligt du lige spørger om det, jeg havde tænkt at spørge om det samme..
Før jeg fik konstateret lavt stofskifte løb jeg(til sidst var det meget langsomt),jeg fik læg kramper og meget ondt i lænden. Jeg gik til ridning og badminton. Nu kan jeg knap nok gå 15 min med min hund, inden jeg får ondt i musklerne, det minder om dengang jeg var gravid og fik plukke veer.
Så jeg spørger ligsom Kirsten
Er der nogen der har erfaring og ved, hvordan man igen skal begynde at dyrke motion?
Hilsen Helle63
Så til dig der næsten ikke kan trække dig afsted kan jeg kun sige; prøv om du ikke kan komme ud og gå/løbe, selvom det er svært, sæt dig et mål f.eks. at du i den første tid skal gå/løbe i 15 min. og lige pludselig finder du ud af, at motion er en rigtig god "medicin". Ønsker det bedste for alle jer, der som mig, har problemer med for lavt stofskifte.
Jeg er en af dem der gerne vil bruge min krop, men min krop er tung som et ondt år, mine muskler er ømme og hårde.
Jeg kan høre at I dyrker motion, også selvom det gør ondt. Tænker I her at det ikke gør noget, og at musklerne/kroppen ikke tager skade?
Jeg ved at jeg rent humør mæssigt har brug for at komme ud hver dag, men har meget svært ved at tage mig sammen, da energien ikke er i top form og musklerne gør ondt.
Hilsen Helle 63 (1963)
Jeg har aldrig haft problemer med rette dosis af medicin, men begyndte for et par mdr siden at blive usædvanelig træt af ingenting, slog det hen med at det nok var pga vinteren. Nu viser det sig at mine tal som normalt ligger mellem 1 og 4-5 stk er helt oppe på 52 hvortil min læge spørger om jeg har taget mine piller som jeg skulle......og det har jeg altid gjort. mit nuværende største problem er at der skal ingenting til hvad enten det er bevægelse eller mad så føles det som om jeg skal kaste op puha. Er der andre med tilsvarende erfaring. jeg var 22 år da jeg fik det oger idag 39 år.
I dag får jeg eltroxin og har det efter 2 år endelig godt. Sidst jeg fik taget mine tal lå de på 0,58 efter jeg er blevet sat lidt op i dosis. Tidliger lå jeg mellem 2 -3 uden egentlig at have det helt godt. Efter dosis blev øget syntes jeg at jeg kan mærke en klar forbedring af bla min konsentrations evne og energi niveau.
Jeg har hele tiden redet min hest dagligt uden problemer. Ind imellen gået lange vandreture og har faktisk ikke haft det så slemt som i beskriver. Og siden sidste år i februar rider jeg 2 heste en time 5 - 6 gange ugentligt uden problemer. Min Største problem har været kosten og at jeg blev dårlig når jeg havde spist-