Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Noget, jeg ikke forstår

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg læser i ekstrabladet en ung mand skal dø af kræft, fordi lægerne tog fejl på flere sygehuse.

    Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke fra ansvarlig side kan indse, at læger skal oplæres af de dygtige læger.
    Det er gået nøjagtig , som de ældre overlæger sagde : Når vi er væk går det galt.
    Det må være slemt gerne at ville hjælpe, men oplæringen er tilsyneladende ikke god nok.
  • Indstillinger
    En læge på rigshospitalet, der er så ligeglad med menneskers liv, at han bruger medicin, der ikke har nogen virkning på lungehindekræft er mere end forfærdeligt.
    Og det gør han bare for penges skyld, 800.000 kr, og som en udenlandsk læge sagde, jae han får sit navn i videnskabelige tidskrifter. Det giver prestige.



    Jeg forstår simpelthen ikke, at sådan noget kan være lovligt. Sådanne mennesker bør da retsforfølges.
    Jeg forstår ikke de forhold, jeg efterhånden har opdaget, der eksisterer i danmark.



    Hvilken læge er god nok og hvilken er ikke. Hvem kan man stole på og hvem ikke. Hvilket medicinalfirma er godt nok og hvilket ikke.
    Jeg kunne ønske sådan en læge selv blev syg og skulle modtage samme behandling, som han selv har givet.


    Men jeg forstår bedre, at læger har deres egen inderkreds. De ved hvem de skal holde sig fra, hvis de selv bliver syge.
    Hvordan kan ærlige og dygtige læger gå med på den galej. Bliver de tvunget at en, der har fået alt, alt for meget magt.
    Jeg forstår simpelthen ikke nogen mennesker kan få så megen magt. Den er helt gal.
    Hvis ikke det er strafbart, så fatter jeg slet ikke det system, vi har i danmark.
  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke man i ytringsfrihedens navn tillader sig at fornærme andre lande med tegninger, som de finder anstødelige.
    De forstår ikke vores humor, så en undskyldning havde været på sin plads, da det var deres religion det omhandlede.
    Almindelig høflighed havde været bedre.


    Men den højt berømmede ytringsfrihed gælder ikke for dem, der er ansat i stat og kommune.
    Sikken en dobbeltmoral. Jeg forstår det ikke.
  • Indstillinger
    Jeg filosoferer over gulvspanden. Jeg tænker på dyretransport. Jeg tænker på ministeren, der græd og lovede, der nu skulle ske noget. Men det fortsætter og fortsætter.
    Alle ved nogle får lov til at gøre hvad de vil.
    Jeg forstår det ikke.
  • Indstillinger
    Hvordan kan "lovmennesker" tillade sig at tage af kassen til privat forbrug på rejser uden det får konsekvenser. Kan man anklage andre for samme forbrydelse og kræve dem idømt straf, når man selv tager af kassen.
    Justitsministeren vil ikke gøre noget, hm.

    Der har altid været forskel på Kong Salomon og Jørgen Hattemager. Det skal der åbenbart fortsat være. Forstå det, hvem der kan.
  • Indstillinger
    Kære Billedgalleri.

    Jeg er fuldstændig enig, jeg forstår det heller ikke.

    Man mister fuldstændig tilliden til systemet, politikerne m.fl.

    Du har rejst mange problemer, som du ikke forstår.

    Jeg er faktisk enig med dig i dem alle, jeg forstår det heller ikke.

    Men hvad gør vi rent konkret?

    Bare jeg dog havde et godt bud på det.

    Huske det ved næste valg? Hvad skulle det dog hjælpe.

    Demokratiet har i mine øjne spillet fallit.

    Og jeg ser ikke noget alternativ. DESVÆRRE.
  • Indstillinger
    Næh, Leonine, jeg er også på bar bund. Jeg tror de fleste er magtmennenesker, der bare vil have magt for magtens skyld.


    Jeg så tv her til morgen. Willy Søvndal og Claus Hjort Frederiksen. Claus Hjort Frederiksen fik over 3/4 af tale tiden. Willy Søvndal fik dårlig lov til at sige et ord.
    Hvad er egentlig meningen. Uanset hvem man stemmer på og hvilken politisk holdning man har, må tiden deles refærdigt.

    Og de taler hurtigere og hurtigere i tv , vejrmeldningerne har jeg helt opgivet at forstå.
    Nyhedsoplæserne er også strenge.

    Trafik nyheder er endnu mere umulige. Jap, jap, jap.


    Det er en velsigelse, når der endelig er en, der er lidt rolig.
    Bla, bla, bla, hvad skal det gå så stærkt for. Hvad jager de efter. Hvad skal de nå.???


    Unge mennesker er så stressede, at de falder over ordene. Ingen hører, hvad den anden siger. Det er sikkert en af grundene til, der sker så mange fejl, på sygehuse o.s.v.

    Det er simpelthen ikke til at forstå.
  • Indstillinger
    Hej med jer :-)
    Så I Operation x den anden aften?

    http://programmer.tv2.dk/operationx/

    Om man forstår, at der ikke skal føres tilsyn med et "behandlingshjem" for psykisk syge - alkoholiere m.fl.

    Alle kan oprete en hjmmeside, og kalde sig behandler, og få tilskud fra kommunen.

    Det var også hvad operation x gjorde, og tænk der kom vist hurtigt 36000 kr ind, så vidt jeg husker beløbet...

    Men meget værre er det jo, at de er mennesker der slet ikke har forstand på at behandle syge.

    De tager deres medicin fra dem, og giver dem noget andet på resept - ja hvor fik de pillerne fra - jo fra en læge, der adrig havde set patienterne.

    Det endte med selvmord for en patient, men pengene måtte familien alligevel betale, de fik regningen - og sad nu ulykkelige tilbage.
  • Indstillinger
    Desværre, jeg har ikke set udsendelsen. Men der foregår så mange ting, så man er rystet, når man får kendskab til det.
  • Indstillinger
    Hej Tulle.

    Jeg så også den udsendelse, ja man tror næppe sine egne øjne og ører.

    At det overhovedet kan lade sig gøre er ret ufatteligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.