Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fiskeolie

Redigeret 12 oktober, 2008, 16:30 i Vitaminer og mineraler
Hej, ville bare hører hva foreskellen på de fiskeolie piller på 25 kr og dem til 120 kr er.

Om det overhovedet gør en foreskel at tage dem til 25 kr?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej mimic

    Det er vigtigt, at man kan have tillid til, at fiskeolien er af god kvalitet. Fiskeolie af dårlig kvalitet skader mere, end det gavner.

    Der kan være risiko for, at der er store mængder af tungmetaller, dioxin og PCB i fiskeolien, og der kan være risiko for, at fiskeolien ikke er korrekt behandlet og opbevaret, og på den måde kan den være harsk, allerede når kunden køber den.

    Det er derfor en tillidssag at købe fiskeolie. Jeg ville aldrig turde købe de allerbilligste produkter. Jeg køber fiskeolie af mærket Eskimo3.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Skal lige siges at jeg startede med at tage de billige fiskeolie piller for mange år siden, efter at jeg så min farmor tog dem. Hun klagede ik over dem, og jeg har ik fået det dårligt af at tage dem i så mange år.

    Hva synes i så? Burde jeg fortsætte med at tage dem eller hvad?
  • Indstillinger
    Hej mimic

    De fleste tager fiskeolie, fordi de gerne vil forbedre deres helbred. Det er ikke godt nok, bare man ikke tager skade af den fiskeolie, man køber.

    Jeg kan ikke vide, om den fiskeolie, du køber, i virkeligheden er den allerbedste! Jeg skriver bare, at jeg personligt ikke ville turde stole på, at den billige er god nok.

    Det er jo lidt samme problem som med de almindelige spiseolier. Der er også stor forskel på priserne. Jeg tror på, at kvalitet koster flere penge.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg køber apotekets levertran. Så får jeg ekstra A og D vitamin også.
  • Indstillinger
    Hej brugere!

    Mht. fiskeolie kan jeg fortælle at jeg og min familie anvender eye Q: man tager 6 kapsler om dagen i 12 uger og derefter 2 kapsler daglig(de er meget gode og man får ikke sureopstød med fiskesmag)samt bio marin plus(dem kan man tage 4 af hver dag) de er dyre, men hvad gør det når de er supergode. Har fået dem anbefalet af gode venner.

    De nævnte fikseolier kan anvende af både børn og voksne. Hele livet.

    Mvh.En med fine og velsmurte blodårer.
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg er én med kolde fingre og næse - hver dag! er det rigtigt, at fiskeolie kan være med til at give en 'mere varme i kroppen', så man ikke fryser sådan i 'ekstremiteterne'? ved I mon det?

    Tak for læsningen af jeres indlæg.

    kh B
  • Indstillinger
    Hej blyant

    Jeg har aldrig hørt, at fiskeolie skulle kunne hjælpe på kolde fingre og tæer.

    Men hvis jeg var dig, ville jeg prøve! Det kan der i hvert fald ikke ske noget ved. Fiskeolie er godt for mange ting.

    Jeg vil tro, at kolde ekstremiteter kan være forårsaget af forskellige årsager. Jeg ved, at visse former for medicin, f.eks. visse former for medicin mod forhøjet blodtryk (betablokkere) giver kolde fingre og tæer.

    Jeg lider selv af kolde fingre og tæer indimellem. Dog aldrig om natten. Jeg får blodtryksmedicin, men så vidt jeg ved, er det ikke en bivirkning fra den medicintype, jeg får. Jeg har den teori, at det forhøjede blodtryk og de kolde ekstremiteter har samme årsag, nemlig en tendens til at blive stresset og anspændt. Når man spænder musklerne, kan blodet ikke flyde så frit i blodårerne, og det gør blodomløbet dårligt og blodtrykket højt. Om natten, når jeg slapper godt af, er mine fødder og fingre i hvert fald dejligt varme.

    Mit løsningsforslag er at lære afspænding eller meditation. Men jeg ved jo ikke, om det vil virke for dig. Selv har jeg i ca. 8 år spist fiskeolie på de dage, hvor jeg ikke får fisk, og jeg har ikke bemærket nogen indvirkning på kolde fingre og tæer. Men fiskeolie i kombination med kæmpenatlysolie har derimod hjulpet mig af med slidgigt-smerter i hænderne, så jeg fortsætter som hidtil.

    Held og lykke med det og mange hilsner fra

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.