Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stafolykokker i hovedbund/ansigt

Redigeret 13 september, 2008, 13:43 i Bumser
jeg er nu under behandling for stafolykokker i ansigt og hovedbund.
efter de første 10dage så jeg ret pæn ud igen og fik ikke mere Dicillin (jeg fik 3 x 500mg dagligt i de 10 dage)

men efter ca 1 uge kom infektionen tilbage, det spredte sig igen til hele hovedet på 3 dage.
en podning kunne også bekræfte at det er stafolykokker!

nu er jeg så igang med min 4 kur (10 dage per kur) og er desværre meget skeptisk overfor om dicillinen kan fjerne det :(
dosis er stadig 3 x 500mg dagligt + jeg smører Bactoban salve på 2 gange dagligt.
jeg vasker mig også med Mediscrub sæbe 2 gange dagligt.
desuden kogevasker jeg mit håndklæde og sengetøj 2-3 gange om ugen.

jeg er meget deprimeret over min situation og har ondt i nyrene det meste af tiden.

det underlige er, at hver gang jeg begynder på en ny pakke Dicillin så bryder stafolykokkerne ud ca 1 døgn efter og bliver først pænere igen 4-5 dage efter....dette er meget underligt da jeg har fået de sidste 3 kure i forlængelse af hinanden!??
Der har højest været 18 timer imellem sidste pille og første pille på næste kur.

jeg håber at nogen har nogle forslag :(

mvh
Green73

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har også hudproblemer i hovedbund og ansigtet... har tidligere søgt læge samt hudlæge, som har sagt "det er bare skæl... du skal bruge Nizoral resten af livet"

    Jeg forholder mig lidt skeptisk til dette, da jeg nu efterhånden er nødt til at bruge det hver dag (springer jeg behandlingen over 1 dag, er den gal den næste uges tid!!)... jeg søger derfor andre forklaringer og løsninger.

    Kan du ikke forklare, hvordan dine problemer kommer til udtryk.. ser ud og føles... det kan jo være jeg har noget, der påminder om dit.

    På forhånd tak

    Mortaime72
Log in eller Registrér for at kommentere.