Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spørgsmål til stofskifte

Redigeret 5 september, 2008, 04:57 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej, jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er tidligere blevet tjekket for om mit stofskifte var normalt, og lægen sagde at det var rigtigt pæne tal.

Men spørgsmålet er om de kan ændre sig?

Jeg har i forvejen en genfejl hvor jeg mangler mannanbindende lektin og det gør at min krop angriber sig selv. Derfor er jeg også bange for at det gør at skjolbuekirtlen modarbejder sig selv, så jeg ikke taber mig.

Og jeg har været alt igennem, uden at tabe mig.(Kostomlægning +motion)

Knus
Pernille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skulle købe bogen af Mark Hyman "spis dig til et superstofskifte" 249 kr ,han skriver en masse om hvorfor man ikke taber sig og hvad man skal gøre..
    Han skriver også noget om stofskiftesygdomme
    Jeg tror du ku' have glæde af den bog
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Tak Kirsten
    Den har jeg købt nu.

    Men jeg mangler stadig et svar på om man kan ændre sit stofskifte hen ad vejen, og dermed spørge lægen om man kan blive testet igen?
  • Indstillinger
    Du kan til hver en tid bede om en test-
    jeg har fundet ud af ,at det er mig som patient det gælder og derfor skal du bare klø på-ingen ydmyghed og vil lægen ikkehjælpe dig, så skift læge eller betal dig fra det, det er DIG og dit helbred det gælder !!!
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Tak for dit svar Kirsten. Ja man bliver jo let lidt "beskeden" når man står overfor sin læge.

    Hvor kan man få det udersøgt, hvis lægen ikke vil. F.eks. Mølholm og sådanne steder?
  • Indstillinger
    Hej morpige..
    Man kan altid gå til en privat prak.læge eller ringe til et privat hospital og høre om de har endokrinologisk erfaring på det sted ,det er jo vigtigt det er en læge der ved noget om stofskiftesygdomme og ikke bare en alm mediciner-Du må prøve dig frem og pludselig er den er-
    Held og lykke
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Tak Kirsten. Det vil jeg prøve.
    Knus
    Pernille
Log in eller Registrér for at kommentere.