Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hormonspiral

Redigeret 22 oktober, 2008, 10:31 i Prævention
Jeg er en 19 årig, der har besluttet mig for at få en hormon spiral. Jeg har blødninger midt i p-pille pakken, og kraftige smerter selvom jeg ikke bløder, så synes selv det kunne være løsningen på mit problem.
Hvad synes i?
Nogen der har nogle erfaringer med denne form for prævebtion.

Det skal siges jeg har fast kæreste, og har ingen børn.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej - jeg fik min hormonspiral for at se om den kunne hjælpe mig af med migræne, hvilket det ser ud til at den kan - (eller også hjalp det bare at jeg kvittede p-pillerne). Jeg har haft den siden 4. juli og det tegner rigtig godt. Ved første efterfølgende menstruation blødte jeg temmelig længe men nu - 2 mdr. efter - har jeg det rigtig godt med den, jeg er heller ikke så træt, "kvæstet" og irritabel ved mens. som jeg var før (og ingen migræne!!). Så jeg kan godt anbefale den ;o)
    Jeg er dog noget ældre end dig og har født 3 børn.
    vh ;o)
  • Indstillinger
    Jeg har faktisk også migræne, så det kunne da være skønt, hvis det forsvandt også..
  • Indstillinger
    Jeg vil ikke anbefale dig at prøve hormonspiralen som det første. jeg har hormonspiral og mine menstruation-smerter er ikke gået over, hvor da jeg tog p-pille var jeg smertefri.... Men noget helt andet er at lægerne ikke anbefaler hormonspiral til kvinder der ikke har født p.g.a risiko for barnløshed, selv jeg som har 3 børn fik besked på at tænke over det...
  • Indstillinger
    er der risoko for barnløshed ?
Log in eller Registrér for at kommentere.