Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftige smertestød i højre side af lennen

Redigeret 3 september, 2008, 02:48 i Rygsmerter
Det begyndte da jeg var i skole i mandags. Jeg mindes at smerten først og fremmest optrådte over hele lennen, men har nu samlet sig et bestemt sted. Nemlig højre side af lennen.
Jeg er født med skæv ryg og har haft problemer min ryg der låser sig, så det bliver umuligt at bøje den. Hvis jeg forsøger, oplever jeg store smerter. Det kommer en sjælden gang og det svinger meget med tiden imellem, at jeg oplever smerterne(En periode var der en pause på hele 2 år).
Normalt låser min ryg sig blot 1 dag, hvis ikke mindre, men det foruroliger mig nu at jeg på min 2. dag, stadig har smerter.
Det gør ikke spor ondt hvis jeg ligger og slapper helt af, men hvis jeg på noget tidspunkt anstrenger musklerne i højre side af lennen,(Afstanden fra nederste ribben til det øverste af hoften) oplever jeg et kraftigt smertestød der borer sig hele vejen op gennem rygsøjlen. Når jeg har rejst mig op efter at have ligget ned, og tager et skridt med højre ben, eller på noget tidspunkt anstrenger højre side, oplever dette kortvarige kraftige stød.
Jeg har taget rygbøjninger og mavebøjninger hvilket hjalp, men problemet vendte fluks tilbage efter at musklerne vendte tilbage til afslappet tilstand.

Hvad sker der?
-Rasmus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Rasmus
    Jeg aner ikke hvad det er.
    Jeg vil mene at det vil være relevant at du henvender dig hos din læge og lader lægen vurderer hvad der kan være galt.
    Jeg har linket til Gigtforeningens hjemmeside hvor der fortælles om vederlagsfri fysioterapi, du kan eventuelt printe siden ud og tage den med til lægen, for priserne på fysioterapi kan blive en dyr historie,så hvorfor betale selv hvis du kan komme ind under den vederlagsfrie fysioterapi
    Min tanke om fysioterapien er netop fordi du skriver at du har en skæv ryg, det kan påvirke dine muskler i negativ retning og det gør det bestemt ikke bedre hvis du sidder meget og det gør man som elev.
    God bedring.
    Rita
    http://www.gigtforeningen.dk/nyheder?newsid=2058
Log in eller Registrér for at kommentere.