Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så galt kan det gå.

AnonymousAnonymous
Redigeret 11 september, 2008, 00:35 i Åben debat for kvinder
I disse moderne tider, hvor mælk ikke er moderne mere - og børn betaler for forældres forvrængede opfattelse af sund kost.

http://politiken.dk/udland/article520653.ece
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Stakkels, stakkels barn.
    Jeg forstå ikke de forældre, der tager mælk fra børnene. Det er jo kun i sjældne tilfælde, der er tale om mælkeallergi. Og den slags skal konstateres hos en læge. Det hele er efterhånden så kunstigt, at det ikke er til at holde ud.
    Jeg kender også en, der stoppede med mælk og nogle andre ting. Jeg tror overhovedet ikke på, det har nogen indvirkning på autisme. Det lyder for mærkeligt. Men hun er da også stoppet nu.
  • Indstillinger
    Ja stakkels børn - det har du ret i Billegalleri.

    I dag burde vi være så oplyste, og tage i lære af de sygdomme der for mange år siden blev udryddet, men som nu kommer igen, fordi nogen tror de er så kloge.

    http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1186185.ece

    Ja man skulle tro, de gik med hovedet under armen !!
  • Indstillinger
    Vi er helt enige. I gamle dage sagde man netop børn skulle have mælk. Alting går i glemmebogen og skal konstateres igen.
    Nu kan jeg ikke lade være at nævne det igen f. eks. vuggedøden. Vi ældre vidste hvad grunden var, men de unge ville ikke tro på det. Ikke alle. Jeg var grædefærdig, hver gang jeg læste om der nu igen var en, der var død.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri
    Jeg tror det er en ny slags religion, jeg læste også her

    http://jp.dk/arkiv/?id=1344620&eceExpr="Når%20mælken%20er%20skurken""%20/>&eceArchive=o

    De ekspermenterer med deres børns liv, og du har ret, jeg husker også de forskellige meninger om vuggedød - og jeg husker min gamle svigermor var bekymret over sit barnebarn, da min svigerinde lagde barnet på maven.

    Det er ligesom om, der er gået en besættelse i de unge forældre, de nægter at tage i lærer af den ældre generation, de danner deres egen "religion".
  • Indstillinger
    Ja hvad gør de stakkels fædre, når mødrene får skøre ideer, det er jo også DERES børn !

    Jeg oplevede for nylig, at være i selskab med en ung familie - barnet sad hos hans far.
    Vi spiste is - min mand siger : "Giv dog den lille en ske is."
    UHA !! Det skulle han ALDRIG have sagt.
    Den lille måtte ikke få mælkeprodukter, og far turde ikke gå imod den beslutning.
    Der var IKKE konstateret allergi - bare en skør ide, men for barnet meget alvorligt!

    http://www.udeoghjemme.dk/Brevkasser/Sp ... maelk.aspx


    Her er et andet eks.

    http://www.udeoghjemme.dk/Brevkasser/Sp ... 0kurs.aspx
  • Indstillinger
    Børn kommer til at ligne 80 årige, og hvad så med voksne, der bliver lovet 10 år yngre, ved at følge den kur fra bogen - jo..det kan man da sige sig selv :(

    http://www.udeoghjemme.dk/Sund%20og%20s ... 0uger.aspx
  • Indstillinger
    Jeg har tænkt en del over, hvad du skrev. Spiste forældrene is, medens barnet så på. Det vil jeg da ikke håbe.
    Tænk, at det arme barn ikke måtte få en smule is, bare fordi en ung kvinde går helt amok. Bare hun ikke kommer til at fortryde det en dag. Jeg forstår heller ikke , manden lader sig manipulere med. Det er synd for ham, hun tilsyneladende har så meget magt. Det kan kun gå galt.
    Det er ikke engang sikkert, der er mælk i isen. Det kommer an på produktet.
    Dit ene link virker ikke.

    Jeg kan ikke lade være med at grine. Utroligt, så enige vi er, når bare vi holder os fra religion.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri
    Ja vi spiste is allesammen.
    Jeg er sikker på, at de giver problemer i MANGE unge hjem, med den forvrængede opfattelse af sund kost.

    Det ene link var dette:

    Rigmor, Gilleleje, 56 år, 165 cm, 69 kg: Jeg har læst Thorbjörg Hafsteinsdottirs bog ”10 år yngre på 10 uger” og har efterlevet den slavisk. Jeg må tilstå, at der ikke er sket noget som helst. Min mand mener faktisk, at jeg ser 10 år ældre ud.

    ************************************

    Det andet link:

    Børn skal have komælk
    Risdrik, sojadrik og havredrik er ikke fuldgyldige erstatninger
    torsdag 14.8.08 - Af Foto: Colourbox


    Jeg har en datter på syv år, som er hos mig cirka hver anden uge. Hendes mor interesserer sig meget for det alternative. Da moderen har forældremyndigheden, må jeg prøve at påvirke hende ad diplomatiets vej.

    Nu fortæller min datter mig, at hendes mor ikke længere vil have, at hun får mælk, men skal have rismælk. Hun må heller ikke få minimælk i skolen mere. Moderen har vist læst den nye bog om en kernesund familie. Min datter er sund og rask, men ifølge moderen kan komælk give hende oppustet mave.

    Inden jeg drager i krig for min datters sundhed, vil jeg lige spørge dig til råds om, hvad der i kosten kan erstatte komælk for et syvårigt barn (som kilde til blandt andet kalcium og fosfat).

    ****************************************

    Du har ret - nu kom jeg til det link der ikke virkede - det gjorde det dengang jeg skrev indlægget.

    Jeg må hellere lægge svaret til faderen -

    Citat:
    Din ekskone er på en farlig kurs, når hun uden grund eksperimenterer med jeres datters helbred, og det mener jeg, at hun gør, når hun dropper mælken til fordel for risdrik, som jo intet har med mælk at gøre.

    Mælk giver ikke oppustet mave, men er derimod en vigtig del af børns kost, fordi den er rig på mange forskellige vitaminer og mineraler og indeholder protein af høj kvalitet.

    Risdrik, sojadrik og havredrik har intet med mælk at gøre og kan ikke anvendes som fuldgyldige alternativer til komælk. Risdrik og havredrik indeholder meget lidt protein og har ikke noget naturligt indhold af vitaminer og mineraler.

    Med venlig hilsen Doktor Slank
  • Indstillinger
    Drenges sædceller bliver meget forringet ved at drikke soyamælk. Jeg kan ikke huske om det er skrevet her før. Det vil sige mødrene ødelægger deres drengebørns muligheder for at blive far.
  • Indstillinger
    Du har ret Biledgalleri - drengene får dårlig sædkvalitet og pigerne risikerer brystkræft.

    Og i det hele taget, så bliver de gamle og skrøbelige alt for tidligt - skaderne viser sig allerede i de første år uden mælk - der opstår engelsk syge.

    Stakkels børn.
Log in eller Registrér for at kommentere.