Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Lyrica

Redigeret 25 september, 2009, 17:51 i Fibromyalgi
Nu har jeg flere gange læst om denne medicin i DFF's blade. Jeg har søgt på nettet og læst endnu mere. Og så har jeg talt med min læge, der intet kunne fortælle.

Er der nogle, der har personlige erfaringer? Der er listet en frygtelig masse bivirkninger, som naturligvis skræmmer! Og så skulle medicinen være meget dyr?

Hører gerne fra Jer :)

Kommentarer

  • Hej Hornslet8543

    Jeg kender ikke lyrika,jeg fik det ordineret da lægen troede jeg havde nervesmerter i ryggen, jeg blev som du skræmt af bivirkningerne og valgte at lade være med at tage medicinen.
    Fandt ud af senere at noget famillie få dette præparat, Hun har ingen problemer med dem, har en veninde der får dem hun er meget træt og døsig pga lyrika.
    Det er hvad jeg kender til produktet
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Jeg får dagligt 2 x 150 mg Lyrica - men det er for mine nervesmerter.

    Jeg blev lidt svimmel i starten - men nu har min krop vænnet sig til dem. Ellers har jeg ingen bivirkninger af dem.

    Det er rigtigt, at de er hundedyre - men din læge kan søge om tilskud til dem, så bliver de overkommelige at betale.
  • Hejsa!
    Jeg fik diagnosen fibromyalgi for nogle år siden. Jeg nægtede at lade sygdommen knække min mulighed for at blive på mit arbejde, men endte kun med at slide mig op, til både min krop og min hjerne stod af, så jeg til sidst ikke havde andet valg end at gå på førtidspension.

    Jeg har hidtil startet min morgen med en Todolac, der gjorde, at jeg nemmere kunne komme igang om morgenen, hvor pillen nedsatte smerter og stivhed. I løbet af dagen havde jeg så Pamol, som var som at række tungen ud af vinduet... ;-( , men jeg har siden fundet ud af, at et par Pamol sammen med en Kodein virker fortrinligt! :-)

    Jeg er for nylig i samarbejde med min læge begyndt på Lyrica. Jeg havde læst om det i DFFs blad og min læge var med på den med det samme. Jeg ville nu gerne have haft, at han havde nævnt noget om bivirkninger, men på den anden side, så spurgte jeg heller ikke. Vi har nu været igennem forskellige doseringer, hvor jeg er endt på 150mg to gange om dagen. Det har bevirket, at jeg praktisk taget næsten ikke har taget Todolac siden (kun et par gange, hvor jeg havde knoklet på, så min krop var ved at gå i selvspind). Jeg har i forvejen ekstreme problemer med hukommelse og koncentration, men har ikke mærket nogle ændringer til det negative. Til gengæld er mine i forvejen koordineringsproblemer blevet en del værre, så jeg tit føler mig lidt som en kugle i en flippermaskine! ;-) Men det er ikke særlig tit, jeg decideret føler mig svimmel, men når jeg har siddet et stykke tid og skal op og gå, kan der mildest talt godt være noget slinger i valsen!
    Men noget helt andet med Lyrica: Jeg har i årevis døjet med ekstrem mangel på energi, men siden jeg er startet med Lyrica, er jeg blevet meget mere energisk og tænker ofte klarere end normalt. Jeg er samtidig startet på Bidro Plus, der skal give energi, så jeg er lidt usikker på, hvor energien kommer fra, men jeg tør ikke stoppe med nogen af dem! ;-)
    Jeg har været på Lyrica i tre måneder nu, men det er først den sidste måneds tid, at vi har fundet den rette dosering, så jeg ved ikke, om min krop har "vænnet sig til" pillerne endnu og om der bliver problemer med bivirkninger eller om svimmelheden bliver mere udtalt. Men ellers vil jeg nok sige, at det indtil videre ser meget lovende ud! Fra nul energi til pletvis aktivitet... det er nu ikke så dårligt! :-)

    Mange hilsener
    Jennie
Log in eller Registrér for at kommentere.