Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knudefornemmelse i halsen

Jeg får det sommetider, som om der er en luftboble eller noget, der sidder fast i spiserøret.
Det kan vare korte øjeblikke eller længere. For så at forsvinde.
Nogen der kender til det problem og ved hvad det kan skyldes.
Jeg har læst om spiserørsbrok, men syntes ikke, jeg rigtig kan genkende de symptomer. Der er ingen halsbrand, ingen sure opstød. Jeg kan sagtens synke, men smerten er der. Og så pludselig forsvinder det.Så kan der gå lang tid, hvor jeg ikke mærker noget, men i øjeblikket generer det mig temmelig meget.

Jeg er også klar over, man kan føle en " knude" i halsen ved nervøsitet. Det har jeg prøvet for længe siden, jeg syntes ikke det ligner. Dengang var der ingen smerte forbundet med det.
Er der nogen, der har nogle gode forslag, som jeg kan undersøge nærmere. Det skal være meget værre før jeg går til halslæge med det, for bare tanken om nogen skal kigge ned i halsen, er svær at holde ud.
Det er nok tandlægen roder i munden. Han kan også få mig til at få opkastningsfornemmelser. Det så slemt, at han må holde pause, hvis han kommer lidt for langt tilbage i halsen, medens jeg får hold på mig selv.
Det ville være dejligt, hvis nogle kunne give mig en ide.


Her til morgen er det værre. Jeg så på tekst tv , at sporerne for skimmelsvampe står højt i dag.
Jeg får en mistanke om det kan skyldes allergi. Er der nogen, der kender det og har prøvet det.
Er der nogen på linien, halloo

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)
    Jeg ved ikke om det er en slags krampe du tænker på, for det har jeg prøvet nogen gange.
    Det føles som om det slår knuder dernede - gerne hvis man har spist lidt hurtigt.
  • Indstillinger
    Hej tulle
    Nu har jeg heldigvis haft fred nogle dage. Jae, det kan på en måde godt kaldes en slags krampe. Men det er ikke, når jeg spiser. Det kommer lige pludseligt.
    Men det kan også opstå, hvis jeg sluger en pille, og det skal jeg jo, jeg drikker ellers en masse vand til. Men som sagt, det kan også komme ud af "den blå luft". Det er noget mærkeligt noget.
  • Indstillinger
    Detlyder som det jeg har beskrevet i et andet indlæg.
    Som om man har spist noget der ikke er kommet ned-eller slugt en for stor ting.
    For mit vedkommende gør det også ondt og kan mærkes helt ned til mavesækken. Jeg kan følge maden/vædskens vej hele vejen ned og det gør herre nas.
    Igår var det slet ingen nydelse at drikke min kaffe feks. eller spise mad,for hver mundfuld gjorde det ondt.
  • Indstillinger
    hej.. hvis det er det samme som jeg nogen gange har, så har jeg fået afvide at det måske kan være adrenalin udslip.. mine vare lidt og så føles det som en smerte som "sprænger" som en bobbel der sprænger nederst i halsen.. det er virkelig ubehageligt.. før i tiden tænkte jeg det kunne være lige fra en blodprop til at hjertet hoppede en gang over.. men jeg har fået det mindre ved at lade være med at tænke over det og sige til mig selv at det bare er adrenalin udslip.. før havde jeg det også hver dag...
    håber det hjalp :)
    mvh sanne
Log in eller Registrér for at kommentere.