Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til bleskift...

Redigeret 1 august, 2010, 17:43 i Inkontinens
Hej
Jeg er en ung fyr på 37 år, og er døgn inkontinent,jeg har ikke andre handicaps, det vil sige at jeg fejler ikke andet, jeg bruger ble hele døgnet rundt, jeg har et kæmpe problem med at få lagt natbleen ordentlig på, jeg er blevet undervist i det så mange gange, og kan stadigvæk ikke, jeg har også søgt hjælp ved den kommune ( Esbjerg kommune )jeg kommer fra, men nej det kan jeg ikke få, fordi jeg er ung, og ikke fejler andet....jeg har prøvet så mange forskellige bleer, dem jeg bruger nu, er dem med største sugeevne, og det er det jeg har brug for....
Jeg har slåset med kommunen ( Esbjerg kommune )over et år efter hånden, sagen ligger nu nede ved Det Sociale Nævn, og jeg håber virkelig på at de vel hjælpe mig, og hvis ikke, så går jeg til pressen......prøv engang tænke på, det er kun 2-5 min hjælp jeg søger om, det er ikke andet, jeg er virkelig blevet behandlet som lort, blevet talt ned til og krænket, hvor meget skal man finde sig i, jeg har oven i købet fået den her kastet i hovedet, " Vi tager en vudering ud fra hvad vi syntes du kan " ja rigtig flot, det er mig der har det problem, det er ikke dem, og det kan man også tydelig mærke.......Er der ikke nogle her inde som kan hjælp mig vider i systemet, jeg syntes der er rigtig hårdt det her........

Det værste af det hele, jeg har undersøgt andre steder i Danmark, altså kommuner, der kan man godt få hjælpen altså hvis jeg boede der, kan det virkelig være rigtig, at man skal til at sælge hus, og fytte til en anden kommune, for 2-5 min om aften.........Jeg syntes det er rigtig godt gået, med alle de penge man betaler i skat........
Hilsen den unge fyr
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver du er blevet undervist "så mange gange" - så har du jo fået hjælp syntes jeg da.

    Jeg har passet en dement mand, og han brugte nogen jeg vil kalde "blebukser" - lettere kan det ikke være, det er som at tage hvilken som helst andre bukser på.

    Er det ikke nok, så må du lægge et engangslagen i sengen.
  • Indstillinger
    Hej tulle6

    Nej jeg har ikke fået hjælp nok, og de bukser du snakker om, dem har jeg prøvet engang, der var ikke sugeevne nok, men tak for hilsen......

    mvh basse1
  • Indstillinger
    Hej
    Nu har jeg været hjemmehjælper, og jeg skaffede bleer til de ældre - inden de blebukser kom frem, da måtte de ældre også selv tage natble på.
    De fik så nogle engangsstiklagner til sengen, så ikke lagnet blev vådt.

    Der er ikke meget hjælp at få i dag, og du er ung - du må kunne finde ud af det på en eller anden måde.
    Hvis du f.eks. stillede dit vækkeur til at ringe engang midt om natten, og du så stod op og kom af med vandet ?
    Og selvfølgelig ikke drikker i de sidste timer inden du går i seng.
  • Indstillinger
    Hej tulle6

    Det hjælper ikke noget, at stå op om natten, jeg kan ikke mærke når jeg skal af med det. Ja nu sagde du at jeg er ung, og det er også den jeg får kastet i hovede, men har vi ikke alle ret til hjælp, når man har brug for det, så er det uanset hvor gammel man er....
  • Indstillinger
    Hej Basse
    Nu ved jeg jo ikke, hvad årsagen er til dit problem - at du slet ikke kan mærke du skal af med vandet - er du lam ?

    Jeg har en fætter der sidder i kørestol efter en ulykke, han har en pose koblet på, så løber vandet af sig selv.

    Men du har vel læst, hvor mange ældre mennesker, der må sidde med en våd ble i timevis, og kun få et bad en gang om ugen eller længere..
    Servicen er meget dårlig i dag, i ældreplejen.
    Da jeg kørte med ud på aftenvagter, og lagde folk i seng, da var det mennesker i kørestol, vi måtte hejse fra stolen og over i sengen.
  • Indstillinger
    Et voksent rask menneske, der ikke kan klare sig selv, nej, ved du nu hvad. Det er og bliver dit eget problem.
    Jeg ville blive virkelig vred, hvis jeg som socialhjælper skulle lægge ble på en voksen rask mand.
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Jeg er tilbøjelig til at være enig i besvarelserne. Kan du ikke fortælle os hvad der forhindrer dig i at skifte din ble selv? Hvis dine arme fungerer og du er OK (det er du vel?) så kan jeg ikke helt se det. Husk på at der er mange derude der virkelig er i behov for hjælp - tænk bare på de handicappede og de gamle.

    Jeg er selv 41 og OK men ligger med natble og gummibukser da jeg er inkontinent og det er da den nemmeste sag at skifte syntes jeg så jeg forstår det ikke. Jeg syntes vi skal være glade for at vi kan få en bevilling på bleer gennem kommunen og så være taknemmelige for at vi bor i et land hvor der er et socialt system der trods alt fungerer. Din surhed på systemet er ikke klædelig. Du og jeg har meget at være glade for.

    M.
  • Indstillinger
    Hej med dig

    Jeg tilslutter mig helt dem der mener du er forkert på den når du ganske urimligt forlanger at få ble på om aftenen, jeg er selv blebruger og bruger ble døgnet rundt, du skriver du ikke kan sætte bleen så den sidder rigtigt. ok tror du ikke nærmere det forholder sig sådanne du ønsker at der er en der pusler lidt om dig, der findes udemærkede gummilagner som du kan bruge i sengen, det vil jeg foreslå du bruger, skulle der så komme en sjat i sengen så er ulykken ikke så stor, jeg kan fortælle at bruge ble om natten som mand ikke altid er lykken, det sker da også ind imellem jeg oplever at den ikke har kunne holde det hele inde, så er det jo rart at man har opfundet gummilagnet.
    Skulle det vise sig at være så stort et problem som du gør det til så kunne du overveje at bruge kateter.
  • Indstillinger
    Blebruger1 skrev:
    " tror du ikke nærmere det forholder sig sådanne du ønsker at der er en der pusler lidt om dig,"

    Den tanke har jeg også haft.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Hele denne debat har tidligere været oppe og vende her inde, men ham der skrev opnåede samme resultat som du nu er nået til, dog skete der det han selv fandt en der kom og hjalp ham med at få den famøse ble på, naturligvis måtte han så selv afholde udgiften til at få fortaget denne service, måske var det et forslag du også kunne benytte dig af, nu er det sådanne jeg ikke hverken er flov eller genert over jeg bruger ble, men der fra og til at andre skal skifte den der er langt, ikke en gang min kone som er uddannet sygehjælper får lov til det.
Log in eller Registrér for at kommentere.