Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

almindelig høflighed

2»

Kommentarer

  • Kære Rødvin2008,

    Jeg mener nu ikke at have givet udtryk, at det skulle være ondt ment, at der ikke svares tilbage. Hvis du læser mit seneste indlæg i denne debat, er jeg nok kommet frem til at der findes tre katagorier af mennesker på disse debatsider – i hvert fald af dem jeg læser.

    Der, hvor jeg undrer mig, er når en person skriver om et problem, der virkelig ser ud til at fylde, virkelig ser ud til at være et altoverskyggende problem for vedkommende. Umiddelbart finder jeg det underligt, at en sådan person lige sender sådan noget af sted, og så f.eks. tager på ferie og glemmer alt om det igen. Når jeg har forsøgt at gå ind i en sådan problematik, har jeg jo gerne stillet en række spørgsmål, for et er, hvad man skriver, noget andet er, hvordan man som læser opfatter det.

    Og jeg mener nu ikke jeg selv skulle være så fantastisk, at jeg lige netop har opfattet alt korrekt, og er kommet med det rette råd, men skulle det endda være sådan, ja, så ville det nu alligevel være rart med en tilbagemelding, om det man har foreslået kunne bruges til noget. Det ville da også være rart, at få en melding om, man måske har misforstået tingene, og på den måde kunne få en ”samtale”, for i flere situationer vil netop det, at kunne ”tale” med en udenforstående kunne løse nogle ting.

    Det er bare sådan, jeg opfatter ordet debat, men sådan er alle jo ikke indrettet. Jeg ved godt at almindelig høflighed ikke nødvendigvis er noget alle føler skulle være nødvendigt. Især vores unge har jo desværre ikke lært at livet også handler om andre end dem.
  • Jeg tørrer støv af og det bliver jeg så forpustet af, at jeg må hvile lidt.
    Jeg må sige , jeg er enig med dig lotte123.


    Ang. det med politistat. Der må jeg også sige, jeg forstår ikke af hvilken grund, man ikke bare kan slette de steder her, hvor der er problemer. Men måske er der ting, jeg ikke ved noget om. Man kan bare ikke skrive frit mere.
    Dette sted, netdoktor, er så specielt i modsætning til andre debatter. Som det er nu bliver det lidt af en brevkasse. Jae, og så kan jeg udtrykke min frustration over visse ting. Det er bare min mening.
    Men overvågning på gader og butikker har jeg ikke noget imod, tværtimod. Det mener jeg er til beskyttelse af lovlydige borgere.
  • Til Lotte 123.

    Jeg tager mine ord tilbage. Undskyld. Jeg har ikke kigget dine indlæg grundigt nok igennem. Jeg kan godt forstå, at du bliver sur over, at en person, som du bruger meget tid og energi på at hjælpe, ikke gider at svare dig tilbage.
Log in eller Registrér for at kommentere.