Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En ny skrækkampagne

Redigeret 7 oktober, 2008, 01:49 i Åben debat for kvinder
Livvidden, åh hvad skal jeg dog gøre. Livvidden må kun være 80 cm og jeg måler 85. En test, jeg tog, sagde jeg havde æblefacon, og jeg som troede det var pærefacon. Jeg har slet ikke nogen mave, ja altså forstå det rigtigt, og barmen hører heller ikke til de største, derimod er min numse lidt for stor. Som jeg kan se er det en typisk pærefacon.
Så har jeg taget så grusomt fejl. Hvorfor har lægen dog ikke gjort mig opmærksom på det. Han siger, jeg
ikke er tyk, men jeg vil gerne tabe nogle kg, så jeg bliver som "mafiaen" vil have det.
Jeg har også et BMI, som siger jeg skulle tabe 8oo gram. Man koster jo samfundet penge. Udgifterne stiger med 1,25%, siger de "kloge".
Er folkepensionist, så jeg arbejder heller ikke mere.
Må vi overhovedet være her. Jeg spørger bare.
Dø skal vi alle, om ikke andet, så af skræk.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg MÅ have dette med.
    Flere overlever kræft, hvis ellers man har penge.
    Det er ikke noget jeg finder på, jeg har lige læst det.
  • Indstillinger
    hej.
    Har du penge kan du få - har du ingen må du gå. Sådan lyder det i en gammel børnesang, og sådan har desværre altid været - nu er der bare sat ord på det.
    Men - enig - det er rystende.
    Mht. vægt læste jeg en gang, at man skulle smide sin vægt lagt væk og i stedet bruge spejlet. Det der BMI kan vi ikke bruge til så meget - nogle er kraftige af byging - nogle er spinkle, og det må nødvendigvis give forskellig vægt. Jeg er kraftig af bygning, har brede hofter og brede skuldre.
    Efter jeg havde fået min andet barn tabte jeg mig temmelig meget, og det var ikke pænt, for de brede hofter og skuldre var der jo stadig - det var ikke fedt, men min benbyning og den svinder jo ikke ind, fordi man bliver tynd.
    Til gengæld var jeg dødgod til at føde - for der var plads i mit hofteparti. I dag - som 52-årig vejer jeg ca. 10 kg over BMI, men til gengæld er jeg normalt proportioneret.
  • Indstillinger
    Jeg har talt med et par stykker. De kunne ikke holde den ud med de 80 cm i taljemålet.
    Det må være mænd, der skriver det. Jeg kunne unde dem selv at føde nogle børn.
    Jeg tror ærlig talt den kampagne får en mislykket effekt. Der bliver overdrevet helt vanvittigt. Jeg tror det eneste formål, er at nogle skal tjene penge på andres godtroenhed.
    Min moster var , må jeg sige det, fed, hun blev højt op i firserne. Men bevares, jeg vil gerne være ældre og da heller ikke tyk. En anden moster døde, da hun var først i halvtresserne. Hun var slank, pæn slank.
    Så hvad skal man egentlig tro.
  • Indstillinger
    Tjah den nye forskning viser jo, at det er bedre at være lidt for tyk end lidt for mager. Og ja mon det ikke er en af hankön der har skrevet om tajlemålet,det var da ialtfald en fransk læge (hankön selvfölgelig) der i morgernes tider sagde at vi kvinder skulle ligge på ryggen når vi föder,og efter 3 stks vil jeg ikke anbefale det. Men man bliver rigtig godt træt af alle de kampagner,först må man det ene den ene dag, så noget andet den anden osv. nogen gange spör jeg nu bar´må man være her???? Men hvis vi nu ellers lever sundt og lytter til vores krop,overlever vi jo nok,mon ikk? Pöj Pöj
  • Indstillinger
    Ha,ha, nå var det også en mand der fandt på kvinder skulle ligge på ryggen og føde. Der findes på mange, mange ting. I stedet for at lade kvinder følge den vej, de kan mærke er bedst og naturligt.
    Men de mænd får da deres navn i avisen.
    Jeg kan huske, for en del år siden, da skulle alle klippes. Med arvæv til følge mange gange.
    Jeg ville være bange for at føde i dag. Fødsler skal sættes i gang, og alt bliver kunstigt.

    Jeg kan også huske, da jeg ventede min yngste barn, kløede det voldsomt i halsen. Jeg måtte klø med lyd, for det var langt nede. Da jeg fortalte lægen det, sagde han vredt: De ville vel selv have det barn. Og hvordan, hm, hm, lyder det så, når de siger disse lyde.
    Han troede jeg var skør, det er der ingen tvivl om.
    Siden fandt man jo ud af, at der var noget, der hed allergi.
    Ja, det var på trapperne, men var ikke trængt igennem til alle læger.
    Det er det vist heller ikke endnu. For jeg har lige læst et brevkasse spørgsmål, hvor lægen sagde det var en forkølelse. Og lægen, der svarede i brevkassen, talte om allergi.
    I guder, hvor der i tidens løb er lavet mange forestillinger om dit og dat.
    Man kan kun takke for, der ind imellem er kloge mennesker, som finder ud af noget der er godt.
    Et gammelt ord siger: Hvor der handles, der spildes.

    Det er så sandt, som det er sagt.
  • Indstillinger
    Redigeret 3 oktober, 2008, 01:58
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Vi har slettet profilen Louise66 og dennes indlæg i denne tråd pga. disrespektfuld tone i debatten. Derfor kan det være, I oplever nogle 'huller', hvor indlæggene før var. Men vi vil hellere have muligheden for at slette profiler og skabe 'huller' end at skulle acceptere stødende indlæg fra folk, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt med resten af de besøgende.

    Denne mulighed for at slette profiler og indlæg fra samme er en af de store fordele, der er ved Netdoktors nye login-system. Vi håber, at I også ser fordelene ved dette, selvom login har fået en lidt hård medfart her på siden:-)

    Fortsat rigtig god debat på Netdoktor.

    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Man kan dø af at stoppe med kolesterolmedicinen fra den ene dag til den anden, siger en læge.
    Uh ha uh ha, så er det sket med at finde ud af om bivirkningen er medicinen eller sygdommen.
    Smart, ikke. !!!!
    Hvad nu, hvis man ingen sygdom har, men kun forhøjet kolesteroltal. Men det er måske det, der er sygdommen. ??
    Det er dælme svært at være menneske. Jeg er sikker på, hvis ikke jeg var stoppet var det gået helt galt, for hvor var jeg syg.

    Men lægerne tror jo næsten aldrig på bivirkninger. !!!

    Alle de advarsler om den måde man skal leve på, spise, tænke, og i det hele taget være til, jeg tror det er meget skadeligt for livskvaliteten.
    Jeg kan umuligt være det eneste menneske, der ikke mere kan klare alle de "apostle".


    Det hvide snit blev brugt i lang tid.
    Til skade for hvor mange. ??

    Var der ikke en læge på rigshospitalet, som gav/giver virkningsløs medicin for lungehindekræft.
    Til skade for hvor mange ??
    Jeg håber manden er blevet stoppet. Han burde straffes.!!!!

    Jo, jo, man kan altid tro på videnskaben.

    Jeg ved desværre, der er mange penge indblandet i dette. Så hvem taler sandt og hvem gør ikke. ???


    http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/ ... enter.aspx

    http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/ ... inger.aspx
    http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/ ... Guide.aspx



    Apotekerforeningen anslår, at 35000 har været indlagt i 2006 på grund af bivirkninger.
    Jeg er en af dem, der har været indlagt.
  • Indstillinger
    Den videnskabelige metode er naturligvis den eneste der du´r!
    Desværre er det langt fra altid, at videnskabsmændene selv betjener sig af den!
    Men i forhold til alternativt vås, folklore, såkaldte "erfaringer" og andet pladder, så bør der aldrig være tvivl om, hvem man bør lytte til, - med mindre altså, at det egentlige problem er kedsomhed og mytelyst!
  • Indstillinger
    Det har du desværre fuldstændig ret i. Jeg har lige hørt i tv om en kvinde , der i kina er blevet helbredt for kræft. De danske læger var ikke interesseret, sagde ægteparret, som selv måttte betale alt for helbredelsen.
    Jeg mangler ord.
Log in eller Registrér for at kommentere.