Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

baby græder og bliver lidt stiv

Redigeret 30 august, 2008, 14:52 i Små børn
jeg har et barnebarn, dreng , på 2 måneder. Han sover kun lidt ca 30 min af gangen og så vågner han op og græder voldsomt, nogle gange med store tåre, og han bliver ligesom stiv i hele kroppen, som om det er i maven det gør ondt..
Sundhedsplejesken har sagt at det er luft i maven, men jeg er bekymret for så meget luft kan han dat have. Han har alm afføring.. og han får nan modermælks erstatning..
nogle der kan hjælpe mig med måske fortælle hvad det kan være da jeg er en meget bekymtet farmor..

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 4 september, 2008, 03:47
    Farmor har problemer - men ikke så store, at hun gider svare på et absolut velment indlæg.
    Derfor er mit nu fjernet.
  • Indstillinger
    Hej Farmor,
    Jeg har selv haft et barn med voldsomme skrigeture. Det var kolik, og det kan jo godt være at det også er det dit barnebarn har. Min datter sov også meget lidt, og ville helst holdes hele tiden samt skreg stort set på alle tider af døgnet. Vi prøvede også dråber og kiropraktor. Det virker for nogle, men altså ikke for os. Grunden til skrigeturene fandt vi aldrig, men de aftog i ca. 4 måneders alderen. Det var den hårdeste tid jeg nogensinde har været igennem, og vi kunne stort se ingenting overskue andet end at gøre vores bedste for vores lille barn. Jeg kan godt høre, at du er bekymret, men det er måske ikke så nødvendigt. Det er ufatteligt hårdt for den lille nye familie, men hvis det er kolik vokser barnet jo fra det -også selvom man ikke finder grunden. Barnets afføring er jo normal, så jeg tror ikke, at det er Nan der er noget galt med. Faktisk er den mildere end Alomin, der har tendens til at give hård mave hos nogle børn. Det er jeg selv erfarret, og også hørt fra andre mødre og sundhedsplejerske. Men rådfør helt sikkert med sundhedsplejesken, for så uduelige er de altså ikke. Jeg har altid haft stor nytte af mine. Og til sidst et lille råd. Pas på med at komme med for mange råd til den nye mor og far. De er pressede og gør deres bedste. Det kan virke stressende og give følelese af at ikke gøre det godt nok når familie og venner kommer med en masse råd. I hvert fald hvis de ikke selv henvender sig til jer for at få hjælp. Det er jo en følsom tid at stå som nybagte forældre.
Log in eller Registrér for at kommentere.