Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nogen med erf. med en hormonspiral?

Redigeret 17 februar, 2009, 13:46 i PMS og menstruation
Jeg har overvejet at få sat en hormon spiral op. Jeg har ikke født, men når man selv betaler, kan lægen vel ikke nægte det til en.
Er det med 100% man ikke bløder, og hvor sikkert er det mod graviditet?

Knus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har erfaring med hormonspiral - både godt og skidt for mit vedkommende: Jeg har haft min spiral siden juli 2007, og det første halve år var alt godt; min menstruation stilnede lidt af i mængde.
    Efter det halve år, begyndte problemerne. Nu har jeg menstruation i mindst 14 dage - med 14 dages mellemrum! Mængden er ikke så slem, men til gengæld siver det i samtlige 14 dage!
    Jeg har hos min læge fået konstateret, at det er "gammelt" blod, der siver, og fordi det er gammelt blod, er jeg nu også generet af lugtgener!
    Før spiralen tog jeg p-piller, og min menstruation er altid kommet og sluttet nærmest på klokkeslæt, og varede blot 4 dage.
    Så - alt i alt en dårlig investering for mit vedkommende. - Har faktisk overvejet at få taget den ud og evt. blive steriliseret.

    I øvrigt tror jeg næppe, din læge kan bestemme, hvilken form for prævention, du skal bruge!

    Held og lykke med det!
Log in eller Registrér for at kommentere.