Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Førtidspension

Redigeret 23 september, 2008, 03:59 i Rygsmerter
Kære venner og "artsfæller",

Vil blot orientere de interesserede om at jeg netop er blevet tildelt førtidspension. Hurra for det. Det gik smertefrit, og kommunen har været virkelig søde. Jeg kan ikke klage.
Tænk at være glad for at være blevet førtidspensionist :) .. det havde jeg ikke troet for 1½ år siden. Men som tingene udviklede sig, er jeg glad, og lettet nu da det er på plads.

Jeg var til 1 års kontrol i Skørping, efter min stivgørende OP i august sidste år. Jeg er jo blandt de få uheldige procentdele der ikke fik det bedre af OP, men derimod en smule dårligere. Sådan er det. Men jeg er positivt overrasket over at lægen der opererede mig ikke blot sendte mig hjem med en "sådan er det bare" attitude - nej, han vil lige sikre at der ikke er noget galt, og jeg skal således først CT scannes, og viser dette intet skal jeg MR scannes. Vises der en fejl efter OP, skal jeg reopereres. Det tror jeg nu ikke, men synes at det er betryggende at han vælger at undersøge det for en sikkerheds skyld.

Jeg håber at alle har haft en god varm sommer med færre smerter.

/Stengaard

Kommentarer

  • Et stort tillykke herfra når det nu ikke kan være anderledes.Det er godt at du lige bliver tjekket helt igennem hvis nu der er noget der ikke er som det skal være.Selv venter jeg på at komme i arbejdsprøvning.Jeg kom aldrig til at starte på job igen.Om fredagen som jeg skulle starte om mandagen var jeg så uheldig at falde.Fik en blødning (ligesom en forstuning) i ryggen.Det tog over en mdr. at komme over så det var det øvøv.Det var så nok et nederlag til samlingen ikke lige hva jeg havde brug for.Men måske havde jeg alligevel ikke kunnet klare et fuldtidsarbejde så nu skal jeg som sagt i arbejdsprøvning og så må vi se håber på det bedste.Er du ved at være rejseklar.Ha det nu godt og pas på dig selv og ha en god rejse.Hanne
  • Hej Stengaard.

    Det var godt at høre, at der blev taget en fornuftig beslutning for dig. Ikke fordi det er noget at sige tillkke med, men alligevel - når det nu skal være så tillykke... :-)

    Det må være rart for dig, at du ikke skal have den "presser" som arbejdsprøvning osv. hængende over hovedet. Og det glæder mig, at du ikke bare bliver sendt hjem af lægen med "lær at leve med det..." Og det er jo altid bedre at være sikker på, at alt er gjort, end bare at lade stå til.

    Jeg klarer mig godt i mit nye job - men har bare så forba... mange smerter. Og der er jo noget mere bevægelse der, end jeg er vant til bag mit skrivebord, så der er en del muskel grupper, der ikke normalt bliver brugt, der er sat i gang ;-) men jeg håber på sigt at det er det bedste for ryggen at blive bevæget.

    Mange hilsner og tanker fra
    dali
  • Hej Steengaard,

    Vil også lige "ønske tillykke" - (hvis man kan kalde det det?) - men i hvertilfælde - er det det bedste, med din situation. Nu kan du få et liv med mere ro på, og koncentrere dig om dine livsværdier - uden også at skulle have et arbejde samtidig med svære smerter.

    Mange hilsener og tanker

    Lad høre hvordan, det går dig

    Anita
  • Hej Anita, Hanne og Dali

    Tak for jeres beskeder. Ja korrekt, det er rart at have den pind slået i brættet.
    Jeg synes også at vi er ved at have fået arrangeret en god hverdag, med udgangspunkt i mine smerter og begrænsninger. Alt i alt har vi fået en glad familie igen.

    Hanne - noget øv med dig - har du det bedre?

    /Stengaard
Log in eller Registrér for at kommentere.