Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stille piger

min datter på 8 år er en af de stille piger, desværre den eneste i sin klasse. Jeg synes det er så svært at hjælpe hende, er også en af de stille piger selv. Hun har haft en rigtig god veninde i BHklasse og 1. men jeg føler at denne veninde er lidt på vej væk fra hende og så er hu så sårbar, når hun er en pige der ikke siger så meget blander sig. Det er sammen med andre hun er stille , ikke herhjemme.......Vi forældre er også stille mennesker med en lille omgangskreds, så det er jo det vi har givet videre, men vi har været meget opmærksom på at støtte hende i venskaber, men vi kan jo ikke gøre det hele for hende. JEg kunne virkelig godt bruge nogle råd til hvordan jeg kan hjælpe, da jeg gerne vil hjælpe hende mest muligt til at vokse ordentligt op....Jeg kan næsten ikke holde ud hvis det er for sent ........Mon man skal tale med en psykolog??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da absolut ikke for sent. Altså du siger hun er stille, men er hun en glad pige? Er hun ked af at gå i skole? Der er jo ikke i sig selv noget galt med at være en stille pige. Bare hun er en glad, stille pige. Hvis hun er det, kan jeg ikke se hvad en psykolog skal blandes ind i det for. Nogle er jo bare stille af natur. Derfor kan man jo godt have et lykkeligt liv. Hvis du bare gerne vil styrke hendes sociale relationer, hvad så med at invitere nogle af klassekammeraterne med hjem og lege. Nogle af dem hun kan lide, og jeg tænker en af gangen. Det kunne styrke hendes relationer til dem. Selvom de ikke er stille af natur, kan de jo sagten blive venner. Jeg var selv en meget stille og genert pige, men min bedste veninde var ikke. Vi afbalancerede hinanden. Og jeg var jo ikke genert overfor hende når vi legede. Hvis der ikke er nogen i klassen hun klikker med så prøv en fritidsaktivitet, hvor hun kan møde andre end lige skolekammerater. Tal også med lærerne i klassen og eventelt fritidshjem. De kan sikkert også hjælpe og ser hvordan hun er i skolen. Tal især med dem hvis du oplever at hun er ked af skolen. Held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.