Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet omkring øjnene

Redigeret 30 marts, 2009, 09:58 i Allergi
Hej

Jeg er en kvinde på 45 som i årevis har døjet med hævede øjenomgivelser.

Det er blevet værre med årene, og jeg vil sige at 8 ud af 10 dage er de hævet.

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad det skyldes. Har selvfølgelig udelukket makeup, hårfarvning. Det er ligesom om, at hvis jeg sover/ligger i sengen for længe (mere end 6 timer) så er de helt vildt hævet, og det er altså både under og over øjnene. Mine øjenrande er næsten altid helt røde, og jeg ser enorm træt ud, jeg ligner nærmest én der har buldret rundt i flere dage, og det har jeg altså ikke. Jeg har forsøgt mig med forskellige øjendråber på apoteket men ingen af dem kan få det væk. Det generer mig i høj grad, og jeg synes det forringer min livskvalitet betydelig. Er der nogen som kender til dette problem, eller nogen som måske kunne have en idé om hvad det kan skyldes ????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej lidelsesfælle :-(

    OM jeg kender til det. For mig har det også stået på i maaange år og jeg syntes også at det er livskvalitetesforringnde. Jeg har prøvet alt fra allergitest hos lægen, diverse cremer og dråber udeb held. Har dog lagt mærke til at alt mad uden stivelse lindrer det. Dvs hvis jeg ikke spiser hvidt brød, kartofler, pasta og ris er det mindre hævet om morgenen. Jeg er også ved at være desperat. Har lige læst en anbefale at skifte shampoo til børneshampoo. Hvis jeg finder et vidundermiddel skriver jeg igen :o)

    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Det kan godt være det er støvmide allergi/intolerans.
    Fik at vide af en allergilæge at det kan testes nemt ved at blive dryppet i øjnene.
    Hilsen Trunte
Log in eller Registrér for at kommentere.