Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hævede øjne

Redigeret 3 januar, 2009, 14:53 i Alternativ behandling
Hej

Jeg er en kvinde på 45 som i årevis har døjet med hævede øjenomgivelser.

Det er blevet værre med årene, og jeg vil sige at 8 ud af 10 dage er de hævet.

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad det skyldes. Har selvfølgelig udelukket makeup, hårfarvning. Det er ligesom om, at hvis jeg sover/ligger i sengen for længe (mere end 6 timer) så er de helt vildt hævet, og det er altså både under og over øjnene. Mine øjenrande er næsten altid helt røde, og jeg ser enorm træt ud, jeg ligner nærmest én der har buldret rundt i flere dage, og det har jeg altså ikke. Jeg har forsøgt mig med forskellige øjendråber på apoteket men ingen af dem kan få det væk. Det generer mig i høj grad, og jeg synes det forringer min livskvalitet betydelig. Er der nogen som kender til dette problem, eller nogen som måske kunne have en idé om hvad det kan skyldes ????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Har du fået tjekket hjerte og nyrer.
    Hvis der er noget galt, kan det være skyld i hævede øjen omgivelser.
    Bare et forslag. Der kan jo også være andre årsager. Men det var det, jeg kom til at tænke på.
  • Indstillinger
    til asmussen8
    hvis jeg var dig ville jeg søge en øjenlæge for at høre
    hvad han kan give dig af foreslag
    mange har for meget hud omkring øjnene som de får opperet væk
    hilsen solo313
  • Indstillinger
    Hej
    Har du tænkt på om det kan have noget med salt at gøre? Altså jo mere salt i maden, jo mere hævede øjne? Prøv og se om det har nogen sammenhæng.
    KH
    Katrine
  • Indstillinger
    jeg havde selv i en periode hævede øjne og kunne ikke finde ud af hvorfor. Det viste sig at jeg havde myxødem, som er for lavt stofskifte. det kan konstateres via en ganske enkel blodprøve og hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve ! Lavt stofskifte skal behandles !
    MVH Jane
Log in eller Registrér for at kommentere.