Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mit libido er forsvundet

Jeg håber der sidder nogle derude der måske kan hjælpe.

Jeg er en helt almindelig mand på 34 år. Har almindelig krop, dyrker meget sport og spiser sundt.
jeg ryger ikke, og desuden går jeg meget op i selvudvikling og hvordan man kan udvikle sig som menneske.

Jeg har også indtil jeg blev cirka 30 været fuldstændig normal omkring det sexuelle.
Altså onaneret ofte, og haft en buldrende sexualitet, som kunne være svær at tøjle.
Jeg har været sammen med mange kvinder og har aldrig holdt mig tilbage fra at afprøve fantasier som trekanter, sex i det fri osv.

Men fra jeg har været 25-34 har jeg haft mange og lange perioder hvor jeg har været single, og i disse perioder er min sexuelle lyst og appetit langsomt dalet.
Jeg syntes simpelthen at det blev lidt ensformigt at hive i banditten og fantasere om kvinder og mine fantasier udviklede sig ikke så meget.
jeg følte at jeg havde brug for den ægte vare.

Nu har jeg så mødt en fantastisk kvinde, som jeg følelsesmæssigt er fuldstændig forelsket i, hun er på alle niveauer fuldstændig fantastisk. hun har en perfekt krop og er meget frigjort og har en god seksuel appetit.
Vi kan sagtens dyrke sex og det er også god sex.
Men jeg savner simpelthen den fornemmelse af kådhed og dyrisk lyst til bare at knalde hele tiden.
Min lyst og fantasi er simpelthen bare ikke så stor mere, og det irritere mig. Det var fantastisk dengang, hvor det buldrede inden i kroppen på mig og man blev nød til at onanere en gang om dagen for at få trykket væk.

jeg synes det er for tidligt at mit libido begynder at svigte mig, og jeg kunne godt tænke mig at læse om råd eller vejledning til at puste liv i det igen.
eller skal man bare acceptere at man ikke er 18 længere?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror ikke du skal være bange for at dit Libido er forvundet. Det vil svinge gennem hele livet afhængig af såvel psykiske som fysiske påvirkninger.
    For mig lyder det som om du har det ligesom de fleste af os andre sikkert har haft det i perioder - uden at man har kunnet finde nogen specifik forklaring. Pludeslig er lysten så åp sit højeste igen.

    Hvis det bliver/er et større problem synes jeg da du burde tale med en sexolog.

    Held og lykke med det.
  • Indstillinger
    Hey

    Jeg er ikke enig med albatros da dit problem har varet i lang tid (5-10 år).

    Jeg tror dit problem er at du er "vandt" til den sex du ser. Nogle gange har man bare lyst til en anden form for sex. Jeg siger ikke at du skal gå hen og være bøsse, men altså prøve sådan noget som anal, og jeg ved ikke hvad. Urinsex? Pisk? Fræk tøj osv. Kun fantasien sætter grænser, prøv dig frem. Du bliver nok chokeret når du finder ud af det, HVIS du finder ud af det. Det er ikke sikkert, men man ved aldrig.

    Du kan også prøve at holde dig fra det i ca. 1 måned. Altså helt 100% væk fra sex. Og se om du får lystne igen ;)
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke hvor meget du arbejder med det spirituelle, men hvis du bruger meget krudt på meditation og den slags, så er én af ideerne altså også, at det seksuelle er en mindre del af samværet, og at den spirituelle/psykiske del en meget større del. Føler du, at du kan åbne dig for din kæreste, at I taler samme sprog med hjertet, at I "connecter" ordentligt?

    Måske, hvis det har din interesse, at du skulle udforske tantra lidt? Både som filosofi og som "sexform"?

    Og prøv at være sammen på alle mulige andre måder end samleje... Massage, berøring, dyb øjenkontakt, ligge tæt, men glem p.kken lidt. Bare VÆR der med hende i lang lang tid, og se hvad der sker ved det.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Jeg synes helt klart at idéen om at snakke med en sexolog ville være godt.
    Altså hvis du har råd og mod på det.
    Hvad er det værste der kan ske? Du spilder lidt penge eller genvinder din store sexlyst!
  • Indstillinger
    Jeg tror du har brug for at gen-træne din virilitet. Vi har ikke uendelige mængder af seksuel energi og hvis du har fået udløsning mange gange, kan det godt føles som om der ikke er mere gejst tilbage!
    Ligesom alle andre dele af kroppen skal holdes ved lige, skal den seksuelle muskulatur også plejes...
    Prøv at lave knibe øvelser og træn din mellemkødsmuskulatur op (PC musklen).

    Kan anbefale følgende bøger:
    Mantak Chia "den mulitiorgastiske mand"
    Og en af Barbara et eller andet... "elsk hele natten"

    Der findes mange tantriske teknikker til at lære at få mange, lange orgasmer uden udløsning og det er en måde at blive stærk i sengen på!!
    Min kæreste og jeg har leget meget med det - og det er ubeskriveligt intenst og virkelig godt - har aldrig kunne få så fantastiske orgasmer efter han har opnået en så god kontrol!

    Kærlig hilsen Maya
Log in eller Registrér for at kommentere.