Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!

Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal skrive. Det hele er bare noget lort.

Jeg har en retssag hængende over hovedet og har haft det over et halvt år. Nu er de så nået frem til, at jeg skal i retten, og at det nok bliver til oktober eller november. Jamen så venter jeg da bare lige tre måneder mere. De skal da endelig ikke tænke på, hvor svært det er, at få mit liv til at hænge sammen.

Jeg er lige flyttet ind på et sportscollege og startet i 1.G på gym. Jeg passer ikke ind i klassen og har ikke overskud til at gøre ret meget, for at det bliver bedre.

Det eneste positive jeg har og se frem til er træningen, og når det også går dårligt, kan det være rigtig svært at holde modet oppe.

Jeg har nogle rigtig søde mennesker der gerne vil hjælpe mig, men der er jo egentlig ikke så meget de kan gøre.
Jeg vil gerne væk fra det hele, men jeg skal jo også passe skolen, og gym er ikke lige så flexibelt som folkeskolen.

I bund og grund ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, og min psykolog har ferie.

Nogen der er kommet ud på den anden side af og har nogle guldkorn, jeg kan bruge? -Er virkelig desperat!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg føler med dig. Jeg kender den forfærdelige ventetid, inden der træffes en afgørelse. Om end den ventetid, jeg oplever, er i forbindelse med min sag hos kommunen.

    Jeg har desværre ikke rigtigt nogen guldkorn til dig. Jeg er ikke selv kommet ud på den anden side – endnu. Prøv evt. at kigge på www.glaspigen.dk. Det er en bog skrevet af Karin Dyhr, der er kommet ud på den anden side. Det er en barsk bog, men det er også utroligt livsbekræftende at læse, hvad hun er kommet igennem. Og Karin er kommet helt igennem og har et aktivt, udadvendt liv i dag.

    Hvis du er over 18 år, har du mulighed for at kontakte rådgivningen i Støttecentret mod Incest. Måske det kunne hjælpe, indtil din psykolog kommer tilbage? Der er både professionel rådgivning og erfaringsbaseret rådgivning. Hvis du er under 18 år, kan den professionelle rådgivning fortælle dig, hvor du så kan henvende dig.
    Du kan læse mere på http://www.incest.dk/
    Her kan du også se telefonnumre og telefontider.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Jeg har lige en kommentar mere til det med, om man kan komme igennem og jeg nævnte, at Karin Dyhr som et godt eksempel er kommet igennem.

    Jeg ved ikke, om det er noget for dig og jeg ved heller ikke, om det er geografisk muligt, men der er Synlighedsdag d. 20. september. Ved arrangementet i København holder Karin Dyhr et oplæg om livet efter 'Glaspigen'.
    Der er lagt et foreløbigt program for arrangementet ind på http://www.synlighedsdagen.dk/program/k ... vn2008.htm

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.