Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Giftige øjne....?

Redigeret 25 august, 2008, 13:32 i Åben debat for kvinder
Har lige været til en super-hyggelig fødselsdag der på alle måder gik godt. Hvis det ikke lige var for en kvinde der af uransagelige årsager har set sig ..blind på mig.

Sidst vi var sammen sagde hun til mig ..."er du ikke den nabo de var så glad for flyttede..
og denne gang greb jeg hende i at stå og stirre på mig...virkelig ubehageligt og "dumt" ..to gange ..

Samtidig sagde hun disse ord til mig ved middagen "Er du ikke blevet mindre"...desvære havde jeg glemt hvad hun sagde sidst men da stirreriet gik igang kom jeg i tanke om "åh..det var jo hende.." godt nok først da jeg kom hjem..men alligevel jeg ærgede mig over jeg havde svaret hende så pænt og ikke opfattet det som giftigt.

Og så det der virkelige mærkelige stirreri hun kommer med ? Der står hun ...ca 60 år gammel i en kjole der ville klæ en på 30 år og stiiiirrer på mig? Jeg aner ikke hvad jeg har gjort hende men jeg aner hun er giftig...og jeg ærger mig over jeg havde glemt hende og over jeg overhovedet gad tale med hende...den dumme kælling.

Kender nogen det her eller har gode ideer til hvordan man tackler de her "stirrer"..for jeg greb hende i det to gange og anden gang der begyndte jeg at kigge på hende sådan "hvad har du gang i...det er ubehageligt det her"...Men men tror ikke typer der betjener sig af nedstirring ..opfatter sådan noget..jeg mener : hvor klamt det er !

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan kun svare, hvad jeg selv ville gøre :)

    Og jeg har benyttet mig af det en enkelt gang, da en på mit arbejde havde opført sig meget urimeligt overfor os praktikanter, at der blev sendt en klage - både til chef og fagforening over hende.

    Jeg mødte hende i centret, og hun sendte mig nogle øjne der kunne "myrde mig" - men jeg holdt hendes blik fast - indtil hun trak hendes onde øjne til sig ;)
  • Indstillinger
    Hej Mambo

    Umiddelbart lyder det, som om den kvinde forveksler dig med en anden. Når hun ligefrem spørger, om du ikke er blevet mindre, kunne det godt se ud til, at der er sket en misforståelse.

    Hvis jeg var dig, ville jeg da bare spørge hende, hvorfor hun kigger sådan, og hvad hun har imod dig.

    Jeg har aldrig selv været ude for, at en anden stirrer på mig. Men hvis det skulle ske, ville jeg da bestemt bede om en forklaring.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.