Hjem Astma og allergi Allergi

Allergi contra forkølelse

Redigeret 22 august, 2008, 14:18 i Allergi
Hej Gruppe

Jeg lider af astma, og er klar over at så er "chancen" for allergi forhøjet. Jeg har før oplevet at røg og meget støv især kan tricke min astma, men det er jo irrirtanter som jeg har læst mig til, og ikke allergi som sådan elller??

Nej det var ikke mit egentlig spørgsmål. Jeg vil ikke som traditionen er spørge om jeg har allergi, men det undre mig nu lidt at jeg nu i en måned har oplevet at jeg stoppet næse når jeg skal sove og har det som man har det lige op til en forkølelse. Mit spørgsmå er så mere, hvad er forskellen på allergi og forkølelse???

MVH

anne

Kommentarer

  • Hvis næsen først lukker til når du ligger i sengen skal du måske overveje at vaske dyner puder osv.
    Simpelthen mindske antallet at støvmider der lever i større eller mindre mængder i alle soveværelser. Hvis du har gulvtæpper i sveværelset så evt fjern dem.
    Der er noget der hedder støvmide allergi.
    Hilsen Trunte 07
  • Hej Trunte

    Tusind tak for svar.

    Jeg er rigtig glad for dine tanker.

    Nej næsen er lukket inden jeg går i seng, jeg har også asma-allergivenlig sengetøj, og vasker det som astma-allergiforeningen foreskriver.

    Jeg ved faktisk ikke engang om næsen er lukket hele dagen, det er måske bare ved sengetid jeg bemærker det. Det må jeg vist være mer opmærksom på, også i forhold til det du skriver med hvad der kan tricke hvis det er allergi.

    MVH

    anne
  • Forskellen på allergi og forkølelse er for mit vedkommende at jeg ved forkølelse render runded med hovedet i en klokke og er vildt træt i hele kroppen. Hvis det er forkølelse er snotten også mere sej og har efter en dags tid også ændret farve. (hvor er det dog lækkert det her..hi hi)
    Ved allergi er det mere som om tingene eksplodere og jeg klør mere i hovedet. Dethele vil bare ud.
    Hilsen Trunte
  • Hej igen igen Trunte

    Tusind tak for beskrivelsen, det handler vist også om farven på .... ikke?? Det er helt klart eller hvidt nu og ikke g.... og g.. som det er når man er forkølet??? Der er heller ikke så meget af det når man har allergi som når man er forkølet vel?? Ja det er lidt ulækkert at skrive om hihi.

    Ja det er nok allergi jeg oplever, det er ialt fald anderledes end når jeg er forkølet.


    MVH

    anne
Log in eller Registrér for at kommentere.