Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavesmerter lidt under navlen.

Redigeret 15 marts, 2012, 12:49 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg har døjet med ondt i maven i 2 dage nu, lige under navlen gør det ondt, både i venstre side og højre side. Jeg føler en smule kvalme. Ofte, hver gang jeg har spist skal jeg på toilet og lave stort. Men sådan var det også før smerten ved maven.

Men hvad kan det være? Noget jeg bør tage alvorligt, eller skal jeg se hvordan jeg har det om en uge?

Smerterne er til at leve med, men de er stadigvæk vildt træls, da jeg føler kvalme. Hvis jeg hoster gør det også ondt lige præcis der (under navlen).

Jeg hader at være til lægen, i det hele taget i det sociale og er pt. sygemeldt pga. depression.

Jeg får noget medicin, Sertralin Hexal på 100mg.

Håber på nogle svar.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg tror, at dine mavesmerter skyldes den medicin som du har fået ordineret.
    Hvis du læser om præparatet her på ND fremgår det også.

    Mvh. Chris.
  • Indstillinger
    Nu har jeg fået det medicin, i godt og vel et år (ihvert fald.) og den smerte er aldrig opstået før. Men kan da sige, at den er væk nu. To dage havde jeg den. Så muligvis pga. medicinen.
  • Indstillinger
    Hejsa :)

    Kan godt se at indlægget er gammelt, men var bare lige nysgerrig, om du nogensinde fandt ud af hvad det var? Jeg har nemlig de samme smerter, lige under navlen, som gør voldsomt ondt. Ligger bare i sengen og føler mig sløj. Det gør især ondt når man trykker ind på maven :(
    jeg har læst at det kunne være underlivsbetændelse, men jeg har hverken fået abort eller skiftet partner, og haft ubeskyttet sex.. så ved ikke hvad det kan være der gør SÅ ondt!

    KH
    Ulrikke
  • Indstillinger
    Mavesmerter bør altid tages alvorligt, hvorfor du bør kontakte læge.

    Du stiller dit spørgsmål til en, der siden har valgt at blive slettet igen, så du skal nok ikke forvente svar der fra, men mavesmerter er ofte ret diffuse, hvorfor en erfaring fra en anden ikke nødvendigvis er noget, du kan bruge til noget som helst.
Log in eller Registrér for at kommentere.