Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i skulder og arm efter 1. kemobehandling...

Redigeret 20 august, 2008, 05:39 i Åben debat om smerter
Først vil jeg lige fortælle at jeg blev opereret for brystkræft i december 2001 med efterfølgende kemo og strålebehandling.
Nu her i 2008 fandt man et lille område bagved venstre lunge med nogle hævede lymfekirtler. En aflægger af brystkræften.
Torsdag den 14. august fik jeg første kemobehandling og udover at være kolosal træt om aftenen og med en grim metalsmag i munden næste morgen, var der ingen synderlige bivirkninger. Denne behandling som skal køre over 1 år, er ikke lige så hård som den i 2002. Jeg bliver ikke dårlig et helt døgn efter og jeg mister ikke håret.
Så fik jeg pludselig smerter i venstre skulder og arm på 4. dagen og det har jeg stadigvæk. Nu skal jeg til behandling igen på fredag den 22. august og vil selvfølgelig høre dem om det er normalt, at noget kan gøre så ondt og om det har forbindelse med kemoen. Men denne smerte har jeg slet ikke prøvet før, det føles som om der er betændelse i ledende.
Det må man da kunne få noget for. Panodiler tager kun toppen af smerten og er slet ikke stærk nok.
Er der nogen her der har prøvet dette så vil jeg da godt høre nærmere og evnt. hvad der kan gøres.
Man må meget gerne maile til mig på umj@dmu.dk.

Med venlig hilsen
Ulla Majbritt Jensen
Tølløse
Log in eller Registrér for at kommentere.