Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flimmer, stjerner osv.

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så er der en dato, skal have svar den 12/11-09.
  • Indstillinger
    Spørgsmål til indlæg den 21.09.09

    Hvad har diskusprolaps med flimmer for øjnene at gøre?

    Jeg har selv fået konstateret glaslegemesammenfald på det ene øje og er nysgerrig efter at få så meget som muligt at vide om det problem.
  • Indstillinger
    Heej. Jeg er en 15 årig dreng dom har helt samme symptomer som blev nævnt i starten. Nemlig at det flimrer for øjnene og det bliver mere og mere flimren. Det er værst i mørke og om morgenen når jeg lige er stået op. Det er sindsygt irriterende når jeg kigger op i himlen, da der kommer tusind vis af sådan nogle pletter som flyver rundt+"spindelvæv." også når jeg kigger på en hvid væg kommer disse pletter. Jeg har været ved lægen og han sagde det nok var at eg sad får meget foran computeren. Men sidder højst 30 min. Foran en om dagen- ved fjernsyn sidder jeg ca. 3 timer om dagen. Jeg har også været til optiker, men han sagde jeg havde et perfekt syn. Er bange gør
    Det ender med jeg bliver blind !? :(
  • Indstillinger
    Jeg er en gammel tøs på 55 år, og jeg kan fortælle jer at jeg har haft det der fjernsynsflimmer for øjnene helt sin jeg var i tyverne, dengang var jeg bare så bange for at det skulle ende med at jeg blev blind, men jeg ser stadig udmærket, men jeg bliver aldrig af med sorte prikker, klare ringe stjerner og jeg ved ikke hvad. Det er værst når jeg er ude i tåget vejr, men ellers har jeg med tiden lært at inorere det, har dog også været omkring øjenlæge og optikkere nogle gange,der alle har kunnet berolige mig.
  • Indstillinger
    Nu har jeg været til neurolog og fået svar på mine scaninger, tjek for synsnerve betændelse og andet i den dur. Intet er galt med mig, er helt rask. Det eneste lægen kunne give som eventuel forklaring, var spændinger fra min nakke, desuden sagde han at ca halvdelen af danmarks befolkning har eller får på et tidspunkt i deres liv synsforstyrelser.
    Jeg håber dette svar kan berolige andre der ude, jeg har også selv været bange for hvad der var galt med mig, men nu viser det sig at være en harmløs ting.
  • Indstillinger
    hvor dejligt for dig.

    Jeg ser selv indimellem stjerner og zig zag mønstre. jeg har fundet ud af at det er når jeg mangler væske. F.eks. opstår det oftere en meget varm sommerdag eller efter fysisk aktivitet. For mig hjælper det ihvertfald når jeg drikker vand.
  • Indstillinger
    Svar til Patrick6

    Hvis du stadig har flimmer, pletter mm. på den måde du beskriver, synes jeg du skal gå til en øjenlæge, det er det man har dem for, og du behøver ikke en henvisning fra din egen læge. Det minder lidt om glaslegemesammenfald, og det er ikke normalt i din unge alder.
  • Indstillinger
    @Morgenfrue99. Har det stadig, og har haft det lang tid nu. Har fået tid ved øjenlægen engang i januar. Hvis det skulle vise sig at være den betændelse du fortæller om, skal man så have behandlet det hurtigt. Eller kan jeg roligt vente til januar?
  • Indstillinger
    Svar til Patrick6

    Glaslegemesammenfald har ikke noget med betændelse at gøre, du kan slå
    det op på google og læse om det. Hvis du synes det er for lang en ventetid, kan du jo ringe til andre øjenlæger og spørge hvor lang ventetid de har, jeg ville ikke vente så længe.
  • Indstillinger
    Hej allesammen

    Jeg fandt dette idag som kan forklare en del for mig.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field ... phenomenon

    Det handler vist noget om at man faktisk kan se de hvideblodlegemer i øjet som lyse prikker som farer rundt og lyser og opfører sig lidt som et stjerneskud. Dette er åbenbart helt normalt og er noget alle har. De af os som desværre er meget generet af disse er dels forandringer i øjet men lige så meget at "man har lært sig at fokusere på dem".

    For mit vedkommende kom disse lyse prikker der farer rundt i øjet, efter at jeg var meget fokuseret på min flydende elementer i øjet.

    Dog kan lysende prikker også være tegn på nethindeløsning, så det skal altid undersøges.

    Denne teori er ret stor i USA men har aldrig hørt en dansk øjenlæge fortælle mig dette.

    Lidt interessant at læse synes jeg...
Log in eller Registrér for at kommentere.