Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gule stykker i halsen

Hej læsere.

Jeg får nogen gange noget gult til at sidde på indersiden af min hals. Dette sker ca. 3 gange om måneden, det føles mærkelig, og det er virkelig ulækkert at skal hoste nogle gule små stykker ud. Det har stået på ca. et par år nu. Det kommer altid i min højre side af min hals, hvor det nogen gange så kan hostes ud. Ofte må jeg selv tage det ud med fingeren, hvilket er yderst ubehageligt. Stykkerne er meget små, og lugter meget hvis man trykker dem sammen mellem fingrene. Man kan sige det er en slags gul lille klump, der er meget fugtig. Formen af dem er næsten som en kerne fra et rugbrød, tro mig det er rigtig ulækkert.

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Ved hvad det er? Kan det behandles? Er det en form for betændelse?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig

    Vil bare lige berolige dig med, at jeg oplever nøjagtig det samme.

    Jeg ved ikke nøjagtig hvad det er, men kan huske at jeg engang har læst i en lægebrevkasse i et eller andet blad at det ikke er noget "farligt".. Kan huske, at det ikke er noget man rigtig kan gøre noget ved.. Mener det er noget affaldsstof af en art - deraf lugten..

    Men hvis nogen ved noget mere må de da gerne lige skrive.. :-)
  • Indstillinger
    Ja det er pænt klamt, har prøvet det samme. Det sker ikke for mig regelmæssigt, men har prøvet det en del gange efterhånden. Jeg fandt ud af det ved at jeg synes jeg havde fået dårligt ånde og så drak varm kaffe om morgenen, så kunne jeg ligesom mærke at der var noget der kom fri og så spyttede jeg det ud. Det er præcis som du beskriver. Jeg mener at have læst et sted at det er ansamlinger af døde celler på mandlerne. Man danner jo hele tiden nye celler på alle kroppens ydre og indre overflader og de gamle afstødes så. Det er vist dem der kan ansamles ved mandlerne og give ophav til det. Det er dog gået over for mig tror jeg, har i hvert fald ikke prøvet det i et års tid nu tror jeg. Har ikke gjort noget, det forsvandt af sig selv.
  • Indstillinger
    Har du fået tjekket ved lægen ? for det lyder som svamp.
Log in eller Registrér for at kommentere.