Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

medicinens bivirkninger og udholdende tålmodighed.

Hej.
Jeg har fulgt debatten her,og det er som om vi alle reagerer ens og dog forskelligt på medicinen?
(har skiftet kuldegysninger ud med at have det for varmt)som den - endnu - mest positive side af medicin påvirkning.
Men det er dog positivt at læse fortælling om bedring - på sigt!!!!.
I mit tilfælde spiller bivirkningerne ligesom lidt sammen med mine sygdomme. Særligt i perioden med opdosering syntes alting forværret.
Jeg har foruden nedsat stofskifte også lungesygdom, gigt og bindevævssygdom og oplever selv at have fået væsentlige problemer med varienrende styrke - kolosal nedsat koncentrationsevne - herunder glemsom, overvældende træthed , stikken i hjerte samt snurren og nedsat følelse i arme og ud i fingre, samt i ansigt også i munden, ondt i og grusfornemmelser i øjnene, stikken i ørene og kraftig hovedpine-jag. Trykken, stikken i lungerne,m.v.
Eltroxin - de første 2,5 mdr. 50 mg. 3 gange ugentligt, fordi jeg reagerer "vældigt"- (allergier - grundet nedsat imum-forsvar) - på forskellige stoffer og mediciner. Nu søger jeg opdosering, til - 50 mg. hver dag (men kan - iføæge egen læges udsagn - måske forvente at måtte stoppe opdosering, fordi jeg simpelt hen bliver for syg).
Jeg træner/motionerer hver dag, simpelt hen for at over -leve så godt jeg kan med mine livsledsagere, men bestemt også for at opnå langt bedre livskvalitet.Men bivirkningerne overstiger fortsat - den gode virkning af medicinen, så jeg håber virkelig på bedring med tiden.
Hilsen fra den utålmodige katinka

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Katinka
    Velkommen til debatten. Jeg har nu haft lavt stofskifte og har virkelig døjet med mange trælse bivirkninger af medicinen - de ligner dine må siges. Jeg var i starten super følsom for eltroxin og endte efter 2 uger på 50 mikrogram på skadestuen med høj puls, hjertebanken, diarrè, rysten m.m. Jeg blev hurtigt sat ned på 25 mikrogram. Dette kunne jeg tåle - men havde mange trælse bivirkninger alligevel. Jeg var virklig bange for at jeg ikke kunne tåle at øges i medicin - og blev på 25 mikrogram i 9 uger og de efterfølgende uger steg jeg op til de 100mikrogram. Jeg steg med 25 mik. ca. hver anden uge. Jeg har nu været på de 100 mikrogram i ca 9 uger og kan mærke at kroppen er ved at vende sig til denne dosis og dermed har jeg ikke så trælse bivirkninger (dejligt) Jeg er sikker på du også får det bedre, når din krop får tilført den rette dosis over lang tid.
    Hilsen husker1
Log in eller Registrér for at kommentere.