Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Trykken for brystet/mavesår/mavesyre - pantoloc

Hejsa

Pga slem trykken i brystet har min læge nu ordineret mig pantoloc mod mavesyre/mavesår. Hvor lang tid burde der gå før man mærker en ændring???? Har nemlig taget den første pille i går aftes - og stadig ingen ændring?

Kommentarer

  • Hej anonym 123

    Jeg har selv fået syredæmpende medicin nu i et halvt år. Pga. tryggen i brystet og mange andre uroligheder i tarmene. For mig gik der en ca. 14 dage inden det rigtig begynte at hjælpe, men det har taget meget lang tid for mig at få det bedre. Jeg er dog fortsat i bedring, men kan ikke undvære min medicin.
    Jeg har selv lagt kosten meget om, og spiser ikke fed, røget eller krydderet mad. Sukker er også bandlyst, men hvis jeg spiser fornuftigt i dagligdagen, og deler måltiderne op i ca. 10 små portioner fordelt over hele dagen, og dertil drikker megen vand. Så kan jeg leve et tåleligt liv nu, uden de helt store bekymringer. Men jeg skal ikke afvige meget fra min plan, da det giver tilbagefald øjeblikkeligt.
    Der er jo stor forskel på hvilken lidelse man har, så der er sikkert også stor forskel på hvor langtid det tager inde medicinen begynder at virke. Held og lykke til

    Hilsen
    12og34
  • Det lykkeds for mig.
    Jeg har virkelig prøvet det, og forstår jer.
    Efter mange undersøgelser, smerter samt ydmygelser er det lykkeds. Jeg har held med at holde mavesyre,og svamp i kroppen fra døren. "ProBio" fra Arla, og dette er ikke en skjult reklame fra Arla.Giv det en chance. Er der dage det ikke er nok spiser jeg 5 stk. mandler eller drikker en Cocio. Der er stadigvæk madvaer jeg ikke kan tåle, men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag. Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.