Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er det søvnsbesvær?

hej!

jeg er ny herinde.

jeg har svært at sove helt dybt, da jeg drømmer konstant.. når jeg sover. og så nogle minutter bevæger jeg mig, drømmer, vågner, græde, og sove igen. kan ik sove 100%. ikkr når drømmer forsætter.
jeg forsøger at lade være med at drømme. men det virker bare som om drømmer overtager og styrer..

at drømmer om en person, jeg har stærkt følelser for.

når jeg sidder og skriver eller læse en bog, så dagdrømmer jeg igen. sidder helt stiv og skæv.. uden at bevæge mig..

tit græder jeg og føler jeg ar jeg ønsker at fyren i min drømme findes og vær her og holde om mig. lyder nok meget skørt.

er jeg paranoid?
hver gang sover jeg .. men så drømmer jeg igen.. vågner. og sove igen.. føles som om drømmen overtager og styrer. føles jeg sover helt dybere i søvn...

hvad fejler jeg? har jeg søvnsbevær?eller?

på forhånd tak

med venlig hilsen
laura85

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Laura

    Man kan ikke forsøge at lade være med at drømme. Alle mennesker drømmer op til flere gange hver nat. Det er hjernen og sindet indrettet til. Det er bare ikke altid, at man husker, hvad man har drømt.

    Drømme er underbevidsthedens måde at få ting frem i bevidstheden på, som arbejder i det ubevidste. Det er bl.a. den måde sindet bearbejder de ting på, der sker i dagligdagen. Hvis man har nogle problemer eller konflikter, så søger sindet at gøre opmærksomme på dem igennem drømmene, så man kan få dem løst. Så drømmene kan være en stor hjælp til at lære sig selv bedre at kende.

    Så i stedet for at prøve at losse drømmene væk, er det meget mere effektivt, at man lytter mest muligt til dem og prøver at forstå dem bedst muligt. Drømme er et symbolsprog, man kan lære at forstå. Det kan være meget effektivt, hvis man har en notesbog liggende ved siden af sig og så skriver drømmene ned, så snart man vågner af dem. Så kan man, når man er vågen, prøve at se, om man kan tolke dem. Men det kræver nok, at man indhenter noget viden omkring drømmetydning. Det er ikke som i gamle dage, hvor man antog, at hvert drømmesymbol havde en helt bestemt betydning. Drømmetydning er meget mere nuanceret og kan give et fantastisk indblik i, hvad der sker i éns følelsesliv.
    Jeg kan anbefale denne side om drømmetydning: http://www.drommetydning.dk/

    Det du skriver om, at du græder og ønsker at fyren fra drømmene holder om dig, synes jeg, giver en god mening. I drømme kan man komme i kontakt med meget stærke følelser og disse følelser kan så følge med op i bevidst vågen tilstand. Umiddelbart og uden at vide andet og mere end dette, kunne jeg tro, at det måske handler om, at du har et stærkt savn og længsel efter at få noget kærlighed eller tryghed og nærhed ind i dit liv. At der er en kærlig, søgende side af dig selv, der måske ikke får sine behov dækket i din dagligdag. Det er så det, dine drømme gør dig opmærksom på, så du får en mulighed for at gøre noget ved det og forandre det. Hvis det drømmen fortæller dig, måske er et problem og du så får løst det, så vil drømmen stoppe.

    Så der er intet, der tyder på, at du fejler noget og du er afgjort ikke paranoid.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.