Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg tror jeg er bange for at være alene.

Redigeret 19 august, 2008, 08:36 i Angst
Hej.
Jeg har et stort problem, jeg tror ikke jeg kan blive forelsket, jeg ser mere min kærester som en trykhed tror jeg.
Jeg har haft tre seriøse forhold, et på 5 år, et på 1½år og et på 1 år, og jeg har boet sammen med den 2. og den 3.
Den første som jeg var sammen med i 5 år ser jeg stadig idag, og har som min b-ven, tros han har en anden kæreste igennem 2 år nu.
Jeg tror jeg ser dem som trykhed, ham jeg var sammen med i 5 år, er den eneste kæreste jeg aldrig har været utro, jeg kan bare ikke lade være med at være min kærester utro. bla lige nu har jeg en kæreste på 30år fra Jylland, en på 26år fra Hellsinør, også har jeg noget løst med en på 26år fra nord fyn, 24år fra syd fyn og en på 34år fra odense, også ham jeg var sammen med i 5 år som også er fra odense har jeg stadig sex med, jeg kommer selv fra Odense af.
Jeg ved ikke hvorfor jeg gør det, og jeg ved at det er forkert, men jeg kan ikke gøre noget ved det, jeg ved ikke hvorfor, hvad er der galt med mig, siden at jeg skal have alle de fyre omkring mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Carrie

    Du skriver, hvor gamle dine respektive kærester er, men du skriver ikke, hvor gammel du selv er. Det synes jeg er ret vigtigt for at kunne se helheden lidt bedre.

    Jeg tror ikke, at det er ualmindeligt, at du mere oplever dine kæresteforhold som tryghed end som kærlighed/forelskelse. Mange vælger så meget mere med hjernen end med hjertet – eller mange lader sig mere styre af frygt end af kærlighed i deres valg.

    Helt så almindeligt er det nok ikke, at man har tre mere eller mindre faste kærester samtidigt. Det kunne tyde på, at du har nogle følelsesmæssige problemer, du kunne have godt af at få arbejdet med. Måske problemer omkring grænsesætning, måske omkring ensomhed, måske omkring behov for bekræftelse, måske omkring en grundlæggende utryghed, måske en stor frygt for at være alene, måske fordi du har svært ved virkeligt at knytte dig til nogen. Mulighederne er mange.

    Skriv gerne lidt mere og gerne også din alder, så kan det være, at jeg måske kan give dig et bedre svar.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.