Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gipskorset?

Redigeret 25 august, 2008, 17:11 i Rygsmerter
Jeg skal have et gipskorset på fra brystet (over brysterne) og ned til 10 cm fra ve. knæ i forbindelse med at finde ud af om stivgørende operaton vil have gavnlig effekt, før man opererer.
Er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh Jakle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jakle,

    Ja, jeg prøvede at bære gipskorset sommeren 2007, af samme formål som du: for at afklare om der kunne være basis for en stivgørende operation.

    Lad mig være ærlig - det er møjbesværligt, men også lidt grinagtigt bagefter, at have dette korset på. Man skal lige lære at finde balancen og komme omkring med det, man skal lære at sove med det, og ikke mindst er det ikke helt nemt at komme på toilettet :)

    Har du spørgsmål så sig frem.

    /Stengaard
  • Indstillinger
    Hej stengaard.

    Undskyld det sene svar, synes dog ikke jeg har haft de vilde spørgsmål, da jeg tror det skal opleves på kroppen først.

    Jeg skal have det på i morgen tirsdag, så får vi se.
    Jeg har meget ambivalente følelser i fht det. Glad for at der sker noget, og håber på det bedste, men bekymret over hvordan det nu skal gå.

    Det sjove er, at når jeg har fortalt folk at jeg skulle have skidtet på, har de ikke sagt: "ej, hvor er det synd, det bliver hårdt eller andet", men istedet har de sagt: "dét skal jeg se"! Hmm :-)
    Overvejer også at skulle tage entré nu når jeg bliver en turistattraktion her ved havet - en strandet hval...

    Nå, ja jeg får jo nok tid til at være på nettet de næste 3 uger, så vi skrives ved.

    Mvh Jakle
Log in eller Registrér for at kommentere.