Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Zoladex - egenbetaling

Redigeret 27 august, 2008, 06:44 i Endometriose
Hej

Er der nogen af jer, der er i behandling på sygehuset med Zoladex, som har oplevet at få en recept fra sygehuset - for så selv at skulle have Zoladex "sprøjten" med. Altså selv gå på apoteket og købe den ????
Hej fra Janni

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Janni.

    Jeg har fået Zoladex et utal af gange, og har aldrig oplevet selv at skulle betale for den.
    Dog skulle jeg have endnu en injektion her i sommerferien, og der spurgte sygeplejersken mig om jeg selv havde husket at tage den med. Hvad jeg jo så måtte afkræfte, da jeg aldrig har skullet det.

    Min pointe er bare, at det åbenbart er meget normalt (og meget tilfældigt) at nogle skal sørge for det selv, mens andre ikke skal. Jeg er i øvrigt patient på Skejby.

    Håber du får et mere fyldestgørende svar fra andre, men det var hvad jeg kunne byde på i denne omgang :)

    *Tanja*
  • Indstillinger
    Hej Tanja

    Tak for dit svar ;O) det var jo lidt sjovt at høre hvordan man gør andre steder, det kan jo godt blive en bekostelig affære selv at skulle købe den, jeg kom af med knap 1200,- kr ;O) bare for denne her ene - det er lidt underligt at gå til behandling på sygehuset og så skal man selv komme med medicinen ;O)
    Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Jeg mener endo-foreningen har skrevet en artikel om netop denne forskelsbehandling.

    Jeg har 2 gange fået spiral - begge gange på et sygehus - den ene gang fik jeg den gratis, den anden gang skulle jeg selv betale men fik så tilskud - men det er desværre kendt at der er forskelsbehandling på hvad man selv skal betale, alt efter hvilket sygehus man hører til!
  • Indstillinger
    Hej Nielsen2005

    Tak for dit svar, det var jo en interessant oplysning - det er jo bare lidt underlig at der er forskel på det - jeg har lige tjekket endo.dk, men kunne ikke lige finde noget, måske nogen af dem læser de her "tråde" og kan gi' os svar på det.

    Lige en anden ting, hvordan er det gået dig ???? Ja undskyld jeg spørger, men venter selv på operation, så derfor, har for godt et år siden fået fjernet venstre æggestok og venter lige nu på at få fjernet livmoderen ;O
    Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg går på Skejby sygehus, jeg har heller aldrig skulle betale for Zoladex behandling, eller hørt om nogen på Skejby sygehus der har skulle det.
Log in eller Registrér for at kommentere.