Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

polyp i livmoderen og træthed

Redigeret 29 september, 2008, 04:23 i Åben debat for kvinder
Mon der er nogen der har erfaret at man kan blive ekstremt træt af at have en polyp i livmoderen???

Jeg har siden midten af Juni været meget træt. Der skete ikke noget specielt i slutningen af juni, andet end at jeg blev færdig med en stressende opgave, jeg havde været i gang med siden januar 2008. Jeg havde regnet med, at jeg ville være træt i en uge eller to,men nu har jeg været tiltagende træt i to måneder. Mit blodtryk har i den sidste måned også været lavere end normalt og jeg har lidt meget af hovedpine. Blodtrykket ligger på mellem 105/70 og 98/50 men plejer at ligge å 120/80. Min hvilepuls er 42-43
Efter meget stærke menstruations smerter, fik jeg for en uge siden konstateret en polyp i livmoderen, som jeg skal opereres for. Kan den have noget med trætheden at gøre?
Jeg cykler ca 1 time daglig (12 km) og går også en time. Når jeg cycler rigtig hurtigt får jeg af og til smerter i venstre side a brystet (puls 168). Dette sker dog ikke når jeg danser (jeg er professionel danser, men holder pause) selvom pulsen er ligeså høj, så det er vel noget muskulært.
Jeg har fået min THS (thyroide) tjekket, og den er normal.
Min træthed består i at jeg ud over at føle mig mat, går is seng kl 17 fordi jeg slet ikke kan holde mig vågen og sover til kl 6. Jeg vil rigtig gerne se mine venner, men er simpelthen for træt. Jeg lider ikke af svimmelhed men mit syn kan være noget uklart i elektrisk lys når jeg bevæger mig. (altså ikke ved læsning eller computer). Det har jeg dog fået tjekket hos en øjenlæge, og det er også normalt.
Jeg er pt på sommerferie, men skal tilbage til arbejde, som jeg normalt elsker, men jeg er simpelthen så træt.
Jeg har skiftet madras, været hos kiropraktor og kinesiolog og flyttet på sengen after at have ørt om jordstråler, men disse ting har ikke hjulpet.
Kanga8

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kanga

    Hvis der er en ubalance i kroppen, kan det give træthed. Dårlig mave ex. kan medfører rigtig meget træthed. Så det er da ikke umuligt, at der er en sammenhæng med din polyp. Men nu skal du forhåbentligt snart opereres og så går det nok den rigtige vej.

    Men hvordan ser det ud med din vitamin og mineral situation? Det er vigtigt at menstruerende kvinder får en jerntablet dagligt og meget gerne i kombination med en vitaminpille.

    Mvh. Olsen
  • Indstillinger
    Du burde nok bede din læge om at få undersøgt blodet, for at få kontrolleret der ikke er noget andet galt. Det kan jo vise en masse ting.
    Du burde også undersøges for sukkersyge. Eller dine nyrer. Jeg tænker på det du skriver om synet. Det kan have indflydelse på dit syn. Det kan jo ses i blodet om der er noget galt.

    Om det kan sammenlignes ved jeg ikke, jeg har haft en polyp i skeden. Jeg havde også unormale celler, som jeg er blevet opereret for. Jeg var ikke træt.
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Vi har slettet profilen Louise66 og dennes indlæg i denne tråd pga. disrespektfuld tone i debatten. Derfor kan det være, I oplever nogle 'huller', hvor indlæggene før var. Men vi vil hellere have muligheden for at slette profiler og skabe 'huller' end at skulle acceptere stødende indlæg fra folk, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt med resten af de besøgende.

    Denne mulighed for at slette profiler og indlæg fra samme er en af de store fordele, der er ved Netdoktors nye login-system. Vi håber, at I også ser fordelene ved dette, selvom login har fået en lidt hård medfart her på siden:-)

    Fortsat rigtig god debat på Netdoktor.

    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
Log in eller Registrér for at kommentere.