Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fjern statistikken...

Helene2Helene2
Redigeret 17 august, 2008, 04:19 i Ris og ros til Netdoktor
Så længe debatten ikke går bedre end tilfældet er, synes jeg, at Netdoktor burde fjerne de synlige tal på, hvor mange der har været inde og læse et indlæg. I kan jo sagtens føre statistik på det alligevel, uden at det er synligt for alle.
Det er en hån mod folk, der skriver ind og har brug for hjælp og et svar, at de kan se, at den ene efter den anden kommer og læser nødråbet - men ingen gider gøre sig den ulejlighed at sende et par ord.
Det ville selvfølgeligt ikke forandre realiteterne, at man ikke ser, hvor mange der har læst éns indlæg uden at svare, men man får dog ikke kastet lige i hovedet, hvor mange der ikke har gidet at reagere på det, man har skrevet. Man kan meget let komme til at føle sig meget ligegyldig og udstillet.


Hilsen Helene

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke enig Helene - hvorfor må Netdokter ikke komme på linie med andre forum på nettet ??

    Vi kan ikke beskytte alle mod skuffelser her i livet.

    Og jeg syntes da det går fint med aktiviteten her på Netdoktor - jeg skrev et indlæg/svar - på et andet forum den anden dag, og var lige inde og tjekke om der var sket nyt.
    På HELE det forum, var der skrevet 3 indlæg ialt, på 2 dage :)

    Man læser et indlæg, og har man ikke noget svar, så kan man jo ikke svare...vel ?
    Man kan jo IKKE vide det, FØR man har læst spørgsmålet.
  • Indstillinger
    Jeg var lige inde og læse og gik ud igen. Så kom jeg til at grine og gik tilbage igen. Jeg ved ikke hvad jeg skal mene.
    Giver man et svar kan man risikere at få at vide, man ikke kender noget til det, fordi vedkommende ikke forstår svaret. Eller man giver et svar til en, som så gerne vil have svar, og fortæller man kan komme med yderligere oplysninger, hvis vedkommende ønsker det. Man får aldrig svar. Så tænker jeg, er spørgsmålet stillet for sjov eller hvad.
    Derfor har jeg næsten mistet lysten til at besvare.
    Men OK, hvis noget fanger min interesse kan jeg da godt finde på at svare. Men, man skal jo lige læse spørgsmålet først. Jeg kan også finde på senere at kigge igen, for at se om andre har svaret og hvad de eventuelt mener.
  • Indstillinger
    Ja der er mange muligheder Billedgalleri :))

    Man ser også somme tider, at trådstart stiller et spørgsmål, og får et svar, og så går der en livlig debat igang, men trådstart skriver aldrig selv igen...

    Sådan er det på alle debatforum, og jeg syntes Netdoktor er kommet meget langt med deres nye side - der mangler stadig noget, ( f.eks. når man skriver en tekst, så har man flere muligheder andre steder, ) men det er ikke så vigtigt, de har gjort stort fremskridt - især med log in !!
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg vil give Helene ret i, at det kan være en "kold klud" i ansigtet at se, at rigtig mange har læst ens spørgsmål, men ingen eller kun meget få svar er kommet retur.

    Samtidig er jeg også helt på det rene med, at man ser en overskrift, som umiddelbart vækker interesse, men ved læsning af spørgsmålet har man ingen svar, kender ikke situationen, medicinen, spørgsmålet er måske så omfattende og dybtegående, at man ikke har ressourcer til et ordentligt svar. Det skal der naturligvis også være plads til.

    Men jeg savner den mulighed, at man kan få automatisk besked pr. mail, at der er reageret på ens eget indlæg. Denne funktion forekommer i mange debatforaer, og man er derfor ikke tvunget til uafladeligt at kigge ind for svar. Nogle gange kommer der svar hurtigt, andre gange kan der gå uger/måneder før der dukker et svar op. Det kan måske være forklaringen på, at spørgeren ofte ikke kommenterer på indkomne svar.

    Ønsker man at se andre debatter og/eller eventuelle svar, må man naturligvis selv stå for arbejdet med at holde sig orienteret.

    Mvh. Olsen
Log in eller Registrér for at kommentere.