Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

av

Redigeret 3 oktober, 2008, 19:14 i Vulvodyni
Jeg har vulvodyni, og er nu begyndt at mærke at det gør ondt og svider i hele underlivet når jeg bliver tændt. Er det en ekstra bonus ved vulvo eller er det mon noget andet der er galt?
Håber alle har det godt.
Hilsen aen af pigerne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske kan det være spændinger? eller endometriose :(
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg kan desværre ikke give dig noget svar på dit spørgsmål - sådan er det tit med den her sygdom, synes jeg :( Men jeg har i hvert fald også et problem, der ligner det, som du beskriver. Jeg får nemlig også ret ondt, hvis jeg bliver seksuelt ophidset.Det er egenligt ikke så meget en svien ved mig, men føles mere som muskelsmerter. Så jeg tror, det er muskelspændinger, der er skyld i det (i mit tilfælde), men jeg ved det ikke. Jeg er tidligere diagnosticeret med vaginisme (muskelkramper i skeden), men det skulle jeg være nogen lunde ovre. Jeg har dog stadig meget ømme muskler i området og går til fysioterapeut for at forsøge at få hjælp til afspænding osv.
    Når det en gang i mellem svier ved mig er det mest, hvis jeg berører området, hvor vulvodyen gør ondt, og hvor jeg får de revner i kødet pga vulvodynien. Men smerterne ved ophidselse er under alle omstændigheder meget generende, især fordi det så ikke længere "kun" handler om ikke at kunne have samleje, men at det også potentielt ødelægger andre seksuelle fornøjelser.
    Så jeg føler i høj grad med dig, men jeg har desværre ikke nogen løsning, andet end måske at forsøge sig med noget afspænding af de muskelgrupper omkring bækkenbunden. Hvis jeg finder en anden "løsning", skal jeg nok give lyd - og det må du selvfølgelig også meget gerne ;)
    Mange hilsner
    fra en anden kvinde, der også har ondt
  • Indstillinger
    Det kender jeg godt til! Jeg får det som om jeg har lavet 1000 mavebøjninger og det kan gøre rigtig ondt! Ved ikke lige hvad man kan gøre..:-(
Log in eller Registrér for at kommentere.