Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket ankel

Redigeret 7 juni, 2010, 12:57 i Fod- og knæskader
Jeg har brækket ankelen for 4. måneder siden.
Har brug for at finde en fysioterapeaut med idræt som speciale,der kan hjælpe med at få min ankel i gang igen.
Den er meget stiv og kan ikke bevæges særlig meget,trods øvelser og støttestrømpe.
Har snakket med en læge som sagde at dette kunne være en stor hjælp for mig.
Men jeg kender ingen her i området,vestsjælland,som har netop disse forudsætninger.
Hjælp mig venligst.
Venligst Jette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg brækkede min ankel i februar 09 og har siden gået til fys.
    Grunden til at jeg skriver til dig, er fordi jeg ikke vil ønske for dig at komme i samme situation som jeg. Jeg var ikke klar over at brusken kunne forsvinde hvis man brækker ankelen. Brusken kan gå i stykker og kan pludselig begynde at forsvinde. Hvis dette sker, er det vigtigt at du kommer i gang med en behandlig inden det er for sent - det er det næsten for mig, men jeg havde ingen anelse om at dette kunne ske. Jeg har haft smerter i lang tid i ankelen, men havde fået at vide at der kun var muligheden for at gøre ankelen stiv, hvis jeg ville af med smerterne - og det ville jeg jo ikke så gerne.
    Nu forsøger de at operere et stativ på mit ben og fod som skal sidde på i 3 mdr. for at de håber på at brusken kan gendanne sig igen.
    Ligeledes synes jeg du skulle kræve en MR scanning for at se om dine ledbånd er intakte - det er mine heller ikke, og det har jeg gået med i over et år nu.
    Pøj pøj med ankelen, jeg håber at du får den genoptrænet og der ikke er sket noget med brusk og ledbånd mv.
    Mvh.
Log in eller Registrér for at kommentere.