Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Omnimin vitamintabletter

Redigeret 18 august, 2008, 03:07 i Vitaminer og mineraler
Jeg tager en omnimin om dagen. Når jeg slår tabletten op på nettet står der om vitaminer og mineraler, hvor meget der i af hver slags.

Men ved a vitaminer står det opgivet i ie. Der er 25oo ie i en tablet skriver de.
Så er det jeg bliver forvirret. På mine står der 750 ug. Jeg mangler den lille streg under u, men jeg kan ikke finde den på tastaturet.
Jeg har ledt på nettet, men jeg kan ikke finde noget om det.
Hvor mange a vitaminer er det i ie
Jeg håber nogen kan svare.

Det der mærkelige u står sikkert for my. Men det gør ikke mig klogere.


Løsningen var lige for næsen af mig. På min flaske med levertran står der 750 ug er lig med 2500 IE

Kommentarer

  • Hej Billedgalleri

    Det ser ud til, at du selv har fundet svaret.

    Men jeg bringer alligevel et link til apotekets side, hvor samme spørgsmål bliver besvaret. Det kan være, der er andre, der gerne vil læse mere.

    http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... tamin.aspx

    Angående målforkortelsen μg, så har du ganske ret i, at den betyder mikrogram, altså en tusindedel af et milligram. I mit tekstbehandlingsprogram Word klikker man foroven på ”Indsæt” og derefter på ”Symbol”. Så kommer der et skema, hvor der er en hel masse ekstra tegn, som ikke findes på tastaturet. Her er blandt andet alle de græske bogstaver, og altså også bogstavet my.

    Jeg vil ønske dig en god weekend.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej kameliadamen
    Det var da en god ide.
    Noget ander er, hvor er det tekstprogram.?? Jeg er helt i vildrede. Jeg kan ikke finde noget "indsæt".
    Jeg kunne heller ikke lave teksten større før min søn havde sat et andet program ind eller hvad han gjorde.Hverken min mand eller jeg er de store "ørne".

    Bedste hilsener.

    PS. Nu fandt jeg noget, hvor det står tegnsæt. Derefter kommer der noget andet frem. Men jeg tør ikke trykke af skræk for det kan ændre noget!!!
  • Hej Billedgalleri

    Jeg kommer i tanker om, at det jo er dig, der bruger tekstbehandlingsprogrammet Notesblok. Jeg har lige været tilbage i Diverse-debatten og tjekke.

    Jeg ved desværre ikke, om Notesblok også, i en særlig menu, har disse ekstra tegn, som ikke findes på tastaturet. Og lige nu er jeg desværre for træt til at finde ud af det. Måske er der andre, der har mod på at undersøge sagen?

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.