Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

by-pass

Redigeret 19 august, 2008, 01:18 i Hjerteproblemer
Jeg er 63 år og har et godt familieliv, samt et godt arbejde i socialpsykiatrien. Aftenvagt 4 dage om uge og så fri fredag og lørdag og søndag. Jeg har jobbet i psykiatrien i 40 år nu og jeg vil gerne kunne arbejde til jeg bliver 67 år.

MEN SÅ BEGYNDTE DET MED HJERTET.
Åndenød, lidt smerter ved fysisk arbejde osv.
Jeg har fået foretaget alle undersøgelser og får medicin og den gense slags, samt en meget fin behandling af Kaundborg og Holdbæk og Vejle sygehus.

Jeg skal opreres på Odense Sygehus sidst i denne måned.

Jeg er naturligt nervøs for operationen, for jeg har læst og læst om den igen og igen.

jeg vil spørge om der er nogen her der lige har prøvet det og kunne fortælle om HVORDAN DET VAR.

Det ville gøre mig rigtig glad.

ps.
Jeg glæder mig også til at blive opereret og så få det godt igen.

mvh
Glymse11.
på forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke selv problemer med hjertet. Min mand har fået lavet en tredobbelt bypass.
    Det er nu ti år siden.
    Han fortsatte sit arbejde til han var 60 år, og fik førtidspension kort før sin fødselsdag.
    Det går forbavsende hurtigt fremad efter operationen.
    Du vil blive orienteret dagen før du skal opereres om hvordan de gør, og hvad du kan forvente.
    Han var stort set smertefri på tredjedagen. Jeg var virkelig overrasket over, at han kunne nøjes med panodiler som smertestillende.
    Han kom hjem på femtedagen. Der er mange ting du ikke må lige efter operationen og nogle uger frem.
  • Indstillinger
    Min bror har fået en dobbelt by-pass. Jeg syntes også det gik rimeligt. Han blev lidt overrasket da han første gang skulle ud af sengen, han var ikke klar over han var slap som en klud. Men det gik hurtigt fremad.
    Han fik dog en mindre depression efterfølgende, hvilket vist kan være meget almindeligt. Et stykke tid efter operationen skulle han sove på ryggen, det var hårdt, sagde han.

    Han er 59 år.
Log in eller Registrér for at kommentere.