Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

16 dage siden fik jeg et smæld i nakken efter kramper i ben

Redigeret 15 februar, 2009, 19:53 i Kroniske smerter
Hej netdoktor folkens

Jeg har for ca. 16-17 dage siden haft en episode, hvor jeg sad en sen aftentime på en kontorstol. Jeg fik pludselig krampe på begge lægmuskler. Det gik øjeblikkeligt op af ryggen langs rygsøljen og resulterede i et smæld i baghovedet hvor baghovedet trak sig sammen som var det en muskel og så sad jeg i chok et par minutter. Troede først jeg skulle krepere. Jeg fik øjeblikket mega smerter i hovedet.
Jeg tog to hovedpinepiller og gik i seng efter en time meget dårlig. Jeg vågnede næste dag med hovedpine og har haft det lige siden. Efter ca. 2 uger snakkede jeg med min svoger som er læge og han anbefalede i søndags at jeg måtte lade mig indlægge til undersøgelser med det samme. Søndag aften tæt på midnat troppede jeg op på Amager Hospital med min kone og blev øjeblikkeligt undersøgt og indlagt. Fra Søndag nat til Tirsdag aften var jeg indlagt på Amager Hospital og Rigshospitalet for at få en CT scan og rygmarvsprøve og en udvidet CT scan med kontrastvæske.
Alle prøver var negative på den gode måde. Altså de fandt ingenting.

Nu var det i går tirsdag aften jeg kom ud af Riget hvor de lavede den udvidede CT scan (kan de ikke på Amager H.). Desværre havde jeg smadrende hovedpine i går og i dag. Jeg ved at rygmarvsprøven kan give et par dages hovedpine men jeg har alle de symptomer fra før. Jeg har det bedst når jeg ligger. Derfor havde jeg det nogenlunde de to dage på hospitalet, men jo mere jeg sidder eller går eller løfter noget jo værre får jeg det.

Den sidste af mange læger på hospitalet (neurokirurg tror jeg) sagde jeg skulle gå til egen læge (og evt. gå til en neurolog) på fredag, hvis det ikke er gået væk.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tillader mig at skive for at høre hvordan det siden er gået dig ? Min mor kom for ca.3 dage siden ud for stort set det samme som dig. Hun vågnede en nat ved et kraftigt smæld i baghovedet, hvorefter hun har haft hovedepine og har været svimmel siden.
    Hun har ligesom dig været igennem en CT scanning og en rygmarvsprøve uden at disse viste noget unormalt.
    Hun fik samme besked som dig at hun skulle opsøge egen læge. Jeg håber derfor du eller andre der har oplevet det samme vil kontakte mig pr. email: brabsa@live.dk og fortælle hvordan det siden er gået jer og hvad lægerne fandt frem til at det kunne være.
    Med venlig hilsen
    Birgitte
  • Indstillinger
    hej i to, jeg vil gerne fortælle min historie, ved ikke om det er noget i drage nytte af, men her kommer den alligevel.
    jeg fødte for to år siden min yngste søn, og har under en ve slået min nakke meget langt bagover og har derved pådraget mig, det de nu har diagnostiseret til et whiplash traume..

    jeg har siden døjet med hukommelses besvær, koncentrations besvær, ondt i nakke , hovede , arme , skuldre ryg og lænd. har lige fået konstateret at mine smerter og tilstand er stationær, det vil sige kronisk..

    men det har taget to år at få bekræftet at det er rigtig nok jeg HAR ondt i nakken. så hvis i bliver ved at have smerter vil jeg sige i skal ikke lade jer meje ned af den første der ser mistænksom på jer.. vil så dertil sige at har man disse smerter kan man heller ikke andet end at vente på man bliver bekræftet i sine smerter..

    har fundet ud af at kroniske smerter , ikke er nemme at påvise af nogen som helst, andet end den læge der kender dig bedst..

    mange hilsner louise
  • Indstillinger
    goddag..det lidt spændene det med kroniske smerter..der skrives :nu har de godkendt at mine smerter er gode nok..!!jamen kæreste mennesker..hvorledes kan smerter dog være forkerte ?? det mere læger og andet fagfolk jeg retter denne poiente til,det faktisk meget tankevækkende at,kroniske smerter ikk bare bliver godkendte som fysiske smerter,,måske pga man ikk visuelt ser et brud eller blåt mærke ja ja..men hvor er det en primitiv indgangsvinkel,at vi skal i miskredit..gud ved hvor mange smertepatienter der i årvis,ej får rette behandling,fordi de ikk er færdigudredt og derfor heller ikk er i behandling med rette midler..at lade folk lide en smertefuld dagligdag,fordi patientens ord ikk vejer tungt nok hvor skulle det danske sundheds system ,dog skamme sig rigtig grundigt,,og er der ventetidsgaranti for kronisk plagede,,NEJ selvfølgelig ikke
    for så længe en scanner ikk kan påvise det vi beretter om ,,er vi bare folk med ondt i tankerne..man skulle tro det var en vitighed men desværre nej
    mvh RENE-H
Log in eller Registrér for at kommentere.