Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

2 tænder er sorte for toppen?

Hej alle
Jeg har to tænder til højre for mine fortænder, og de er sorte i toppen, jeg ved ik hvad det kan være.

Jeg håber på det er noget et eller andet og ikke forråddelse / emaljen der er ødelagt

Det virker som om de er ædset, og jeg gætter på det er over forbrug af sodavand + tandpast med blegning men ved det ikke.

Er der nogen der har nogle råd til at fjerne det? det kan ik skrubbes væk, jeg har tænkt over noget afblegning men ved det virkelig ikke..

P.S har tandlæge skræk, så undgå helst den mulighed.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Om jeg fatter at nogen på grund af tandlægeskræk vil ødelægge sine tænder. Emaljen kan være væk eller også er det noget andet. Det er der ingen, der kan svare dig på uden at se dine tænder.
    Begynde at blege sine tænder selv kan kun gå galt. Skynd dig til tandlægen inden dine tænder bliver helt ødelagte.
    En enkelt sort plet kan man have på sine tænder uden det har noget at sige. Men spørg tandlægen.
  • Indstillinger
    Problemet er jo at jeg ik tør gå ind til tandlægen, og det er ca en halv cm af toppen der er sort.
  • Indstillinger
    Jeg forstår dig. Min mand har også tandlægeskræk, men der er ingen vej udenom, du bliver nød til det . Det er da ikke slemt at spørge om, hvad det er for noget.
    Du bestemmer selv om der skal gøres noget.

    Det er meget værre, hvis du venter og skaden måske bliver værre. Så fortryder du det bare.
    Man kan have noget sort uden det betyder noget. Jeg havde selv en sort plet på en tand. Det var ikke noget sagde tandlægen, men jeg ville gerne have den væk. Han borede det væk og fyldte lidt i . Jeg mærkede ikke noget. Du kan også få lattergas, det gør min mand, så kan det tilmed føles sjovt.
    Min søn er også bange. Han får lattergas. Han morede sig, han følte tandlægen løb afsted, fordi stolen ikke ville stå stille. Frisk mod, det er slet ikke så slemt, som man tror.
    Du kan også skrive "tandlægeskræk" på google og finde en tandlæge, der behandler folk med tandlægeskræk. Nogle som ved, hvad det drejer sig om.
  • Indstillinger
    jeg kan godt forstå du er bange for at gå til tandlæge. det har jeg været i 6 år, også kunne jeg se flere huller i mine tænder så jeg tog mig sammen og fandt frem til en fantastisk tanlæge på fiolstræet som gav beroligende midel ca en halv time før, så da der var gået en halv time og de kom ud og hentede mig, var jeg lidt ligeglad med at jeg sad i en tandlæge stol, stadig lidt nervøs tror jeg alle er der sætter sig i stolen men ikke så bange at jeg havde lyst til at rejse mig op og løbe ud af klinikken og ja du bestemmer selv om han skal lave noget, mit første besøg hos tandlægen sidste år, kiggede han kun på mig og fortalte hvad jeg skulle have lavet de næste par gange men han villle ikke røre ved mine tænder for det var vigtig for ham at jeg blev lidt tryk hos ham, jeg gik ud derfra stadig lidt påvirket men fandt jo udaf det gør jo ikke altid ondt at sætte sig i stolen, nu har jeg fået lavet alle hullerne over flere gange med beroligende inden jeg skulle til hver gang. og har fundet ud af at min skræk var faktisk værre ende selve behandlingerne, mine tænder er super fine og jeg er ikke bange for at gå til tandlæge mere, stadig lidt nervøs men som min tandlæge siger, selv en kæmpe håndværker kan ryste lidt af skræk når de sætter sig i stolen.

    hvis du bor i kbh. kan jeg varmt og roligt anbefale
    tandlægerne i fiolstræde per bergmann er min tandlæge

    her er et link til deres hjemmeside så kan du læse om det hele. det var deres hjemme side der fik mig overtalt.
Log in eller Registrér for at kommentere.