2 tænder er sorte for toppen?
Hej alle
Jeg har to tænder til højre for mine fortænder, og de er sorte i toppen, jeg ved ik hvad det kan være.
Jeg håber på det er noget et eller andet og ikke forråddelse / emaljen der er ødelagt
Det virker som om de er ædset, og jeg gætter på det er over forbrug af sodavand + tandpast med blegning men ved det ikke.
Er der nogen der har nogle råd til at fjerne det? det kan ik skrubbes væk, jeg har tænkt over noget afblegning men ved det virkelig ikke..
P.S har tandlæge skræk, så undgå helst den mulighed.
Jeg har to tænder til højre for mine fortænder, og de er sorte i toppen, jeg ved ik hvad det kan være.
Jeg håber på det er noget et eller andet og ikke forråddelse / emaljen der er ødelagt
Det virker som om de er ædset, og jeg gætter på det er over forbrug af sodavand + tandpast med blegning men ved det ikke.
Er der nogen der har nogle råd til at fjerne det? det kan ik skrubbes væk, jeg har tænkt over noget afblegning men ved det virkelig ikke..
P.S har tandlæge skræk, så undgå helst den mulighed.
Kommentarer
Begynde at blege sine tænder selv kan kun gå galt. Skynd dig til tandlægen inden dine tænder bliver helt ødelagte.
En enkelt sort plet kan man have på sine tænder uden det har noget at sige. Men spørg tandlægen.
Du bestemmer selv om der skal gøres noget.
Det er meget værre, hvis du venter og skaden måske bliver værre. Så fortryder du det bare.
Man kan have noget sort uden det betyder noget. Jeg havde selv en sort plet på en tand. Det var ikke noget sagde tandlægen, men jeg ville gerne have den væk. Han borede det væk og fyldte lidt i . Jeg mærkede ikke noget. Du kan også få lattergas, det gør min mand, så kan det tilmed føles sjovt.
Min søn er også bange. Han får lattergas. Han morede sig, han følte tandlægen løb afsted, fordi stolen ikke ville stå stille. Frisk mod, det er slet ikke så slemt, som man tror.
Du kan også skrive "tandlægeskræk" på google og finde en tandlæge, der behandler folk med tandlægeskræk. Nogle som ved, hvad det drejer sig om.
hvis du bor i kbh. kan jeg varmt og roligt anbefale
tandlægerne i fiolstræde per bergmann er min tandlæge
her er et link til deres hjemmeside så kan du læse om det hele. det var deres hjemme side der fik mig overtalt.