Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation,skal/skal ikke?

Redigeret 18 november, 2009, 02:49 i Slidgigt
Jeg er blevet tilbudt operation af begge knæ(alloplastik).
Jeg er imidlertd i den situation,at jeg ikke kan blive boende i min nuværende bolig,så jeg har en flytning foran mig.
Mit dilemma er dette:skal jeg flytte før eller efter op.Her og nu kan jeg godt gå rundt og ordne mindre fysisk krævende opgaver.Hvordan vil det være efter operation?Jeg har hørt,at der kan gå et år inden man er fit for fight efter op.
Jeg har som sådan ikke nævneværdige smerter her og nu,mine gener er at jeg ikke kan gå langt og følelsen af ustabilitet i ledene.
Skal jeg takke nej til op her og nu og få min flytning overstået først?
Er der nogen der har erfaring - gode såvel som dårlige -er jeg meget interesseret i at høre nærmere.
mvh.
ingermay1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ingermay1

    Vil det hjælpe dig i din hverdag af flytte med hensyn til trapper eller sådan, så er det nok en god ide at gøre det først. Hvis det ikke er tilfældet kan du næsten selv bestemme hvad du har lyst til.

    Det tager altså ikke så langt tid før du kan gå i hjemmet uden krykker og ordne nogle ting igen.

    Jeg selv har kun prøvet at få en knæprotese af gangen med ca. ½ års mellemrum og fordi det er nemmere at træne sig selv op igen når du har et ben som støttepæl !!
    Det tror jeg at du selv må bestemme om du selv vil have et eller begge ben ordnet. Jeg blev anbefalet af lægen at få ordnet et ben af gangen gangen, fordi det så er meget nemmere at optræne.
    Selvfølgelig gør det ondt efter operationen men husk endelig din træning så kommer du hurtigt til at gå fint igen.
    Jeg var oppe allerede samme dag som jeg blev opereret begge gange og har gået fra dag et. Og tro mig det er det bedste selvom det naturligvis er en sej genoptræning.
    Jeg mødte mennesker fra andre hospitaler som havde ligget i sengen efter operationen til genoptræning, og de kunne næsten ikke gå fordi de ikke havde fået benet igang igen så hurtigt som muligt - så vær sej :-)

    Det eneste som jeg ikke kan idag er at sidde på hug. Så jeg er meget glad for de operationer.

    Held og lykke

    Venlig hilsen Isabell
  • Indstillinger
    Angående jeres problem kan jeg måske hjælpe med oplysninger.
    Min Kone måtte stoppe sit arbejde sidste år på grund af konstateret slidgigt i venstre knæ.Hun havde daglige smerter,knæet låste sig,når hun rejste sig.
    Jeg hørte tilfældigt om et produkt,som hed Sælolje,det tog jeg hjem,og min Kone startede med 6 kapsler dagligt. efter bare 4-5 uger,skete der små mirakler,Hun skulle ikke mere have smertestillende Medicin,Knæet låste sig ikke mere,Hun er for kort tid siden,startet som Vikar på sit gamle arbejde,knæet er helt som det var,i gamle dage ingen problemer mere.Jeg tog det hjem fra Sverige,og jeg har 10 andre som prøver Sælolje,og tro mig,med rigtig gode resultater,på den måde kan i måske også undgå operation.
    det koster kun at prøve.

    Mvh
    Børge Baltzer

    Måske kan denne oplysning bruges.
  • Indstillinger
    Hej Baltzar. Hvordan fik du fat i sælolien? Hilsen Trille
  • Indstillinger
    Hej Trille
    Jeg tror det er disse sælolie kapsler der bliver skrevet om, da de kommer fra isehavet.
    http://www.eccoline-helseprodukter.dk/? ... ker=anker4

    Linket herunder viser også en anden type olie:
    http://www.eccoline-helseprodukter.dk/? ... D&traeid=8

    God dag.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.